hahahahahha vet inte vad jag ska säga

Jaha, så för att en människa har dödat en annan, har den plötsligt inget värde och ska få mördas? Då är väl personen som mördar honom PRECIS lika dålig som honom? :)
De flesta seriemördare är SJUKA. ÅH så hemska människor, som är SJUKA. Nu slutar jag läsa din blogg för du är så jävla hjärndöd och respektlös. Idiot.


folk som är psykiskt sjuka ska få hjälp, folk som inte är det.. jag vet inte. finns så många delade åsikter om det där. men folk som inte har något problem med att ta livet av oskyldiga människor har inget större värde i mina ögon. inte när dom upprepar sina handlingar. det är stor skillnad på psykiskt sjuka människor och folk som är psykopater. psykiskt sjuka ska få all hjälp de behöver. jag har läst väldigt mycket om seriemördare och liknande och tycker att det är otroligt intressant vad som får folk att tro att dom har rätt att ta någon annans liv. jag har svårt att tycka att folk som våldtar och mördar barn med gott samvete ska ha några mänskliga rättigheter. det är min åsikt.

fast å andra sidan så borde de sitta och ruttna bort på en anstalt på en öde ö för resten av sina liv, om de inte visar ånger och gör allt de kan för att förbättra sig. ah svårt alltså. eller sätter alla på en öde ö och låter dom gå loss på varandra. det är nog bäst.

lär ju inte få något svar på det här eftersom att du slutat läsa min blogg, menmen! min blogg är inte särskild intressant så det är lugnt. och sen bara för att jag har en åsikt om dödsstraff tycker inte jag att det definierar mig som människa och hjärndöd är jag verkligen inte snuttis.

kommentarer
Postat av: Sara

undrar vem det är som är respektlös?

Tycker personen som kommenterat ska ta sig en titt på sig själv, det är ju rätt omoget att kalla någon hjärndöd och för idiot när det handlar om personliga åsikter. Om man ska föra en diskussion eller vill yppa åsikter så tycker jag man håller sig ifrån sånt barnsligt :)

2012-03-01 @ 23:52:53
Postat av: Anonym

Visst handlar det om personliga åsikter, men det är mycket mer jobb bakom dödsstraff än vad man tror. Det kostar staten fem gånger så mycket (skatt, så det påverkar dig) än om personen skulle suttit i fängelse i resten av sitt liv. Det brukar ta ca 20 år från dommen tills man faktiskt avrättar personen och det har hänt ett flertal gånger då man avrättat en oskyldigt person. Såg nyss en dokumentär om "west of Memphis" vilken förklarar om de tre tonåringarna som blev dömda för morden på tre åtta åriga pojkar. En utav dem fick döds straff. Det tog dom 18 år att bli fria (nu i augusti) och på ett villkor, att dom erkänner fast än att dom inte erkänner. Det betyder att dom inte får stämma staten för att blivit feldömda. Dessa killarna hade tur som fick gå fria, men det finns så många som blivit straffade med döden trots att dem inte gjort något till exempel Jesse Tafero. Tänk skulden om man felaktigt dömt någon till döden.

2012-03-02 @ 01:27:25
Postat av: jessica

sv: jo visst, men det är väl klart att jag inte är för att döma oskyldiga till döden. sen tycker jag att ska man dela ut livstidsstraff får det faktiskt vara livstid och inget annat, om individen inte visar prov på förbättring.

2012-03-02 @ 18:35:43
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Gillar att folk försöker läsa mellan raderna och på sätt och vis missuppfattar det du vill få fram!

Det finns folk som våldtar, torterar och styckar människor med nöje, kvinnor som dödar andra kvinnor och skär ut deras barn ur deras magar och mångamånga fler galna människor därute!

Det är ju skillnad på att döma någon till döden som man har konkreta bevis på att dom faktiskt mördat, som dom tar på bar gärning medans dom käkar upp människan och folk som man inte har samma slags bevis för!



Blev lite rörigt men blir så arg på människor som lägger ord i andras mun!

Tackohej!

2012-03-02 @ 19:01:59
Postat av: jessica

sv: TACK PERNILLA, precis!!!

2012-03-03 @ 19:40:39
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pernilla: Ja det finns folk som gör detta och finner nöje i detta. Och vad är de? SJUKA. Och vad behöver de? HJÄLP. :)

Bevis eller inte, ALLA människor har lika värde.

2012-03-03 @ 23:12:05
Postat av: jen

"Ja det finns folk som gör detta och finner nöje i detta. Och vad är de? SJUKA. Och vad behöver de? HJÄLP. :) "



men om de gjort så mycket hemskt, kan dem ens bli friska? finns det något i dem som kan bli friskt efter något sånt brutalt? de behövde hjälp innan de gjorde något ont, efter känns det som att det är försent. finns inget att rädda i dem. beroende på vad dem gjort osv alltså.

2012-03-04 @ 16:01:41
Postat av: Jane

Kill em all!!

2012-03-05 @ 09:58:00
Postat av: Anonym

Jen: Då får de leva på ett hem för sådana människor. Är glad att vi lever i ett samhälle där människor är någorlunda humana. Vi behandlar redan djur som skit, varför behandla människor som skit också? Alla är lika värda.

2012-03-05 @ 21:39:52
Postat av: A

Jag tycker att det är fel att ta någons liv, punkt. Även om den personen med gott mod och fullt medvetet mördat 20 personer så är det ju faktiskt lite (LITE) samma sak, att medvetet ta någon annans liv. Men egentligen handlar min aversion mot dödsstraff inte om det: jag tycker inte att döden är ett tillräckligt straff för riktigt grova brott. Man blir avrättad och sen är det slut. En person som begår så pass vidriga handlingar medvetet ska spendera resten av sitt liv i plågor, så livstid på nåt hemskt fängelse där han dagligen blir rövknullad med vässade bordsben tycker jag låter lagom.



Sen spelar det dessutom in att man kan bli oskyldigt dömd, och avrättar man den dömde kan den ju aldrig få upprättlse.

2012-03-06 @ 17:28:03
URL: http://adwink.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vänta, det är fel att ta någons liv, men rätt att rövknulla någon med ett vässat bordsben..?

2012-03-06 @ 18:28:52
Postat av: Att leva med bipolär sjukdom

Heja Jessica!!!

2012-03-06 @ 18:50:53
URL: http://fulldisclosure.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0