nu ska jag berätta!

om vad som har hänt den senaste veckan och hur framtiden ser ut, ungefär. i måndags började jag på ABF - det är typ ett projekt i samarbete med arbetsförmedlingen som ska hjälpa unga ut i arbetslivet. DET ÄR SÅ JÄVLA GRYMT typ, serri.

man har ett schema, två och en halv dag i veckan ska man vara i deras lokaler, där får man sitta och söka jobb, dom har studiebesök och lite annat, plus studiecirkel där man får bestämma vad man vill göra. dom andra dagarna i veckan ska man gå ut och söka jobb, friskvård (träna, ta en promenad eller bara göra något som känns gött) och eget arbete. man måste söka minst två jobb i veckan, sen är det inte så mycket andra krav förutom det jag har skrivit innan. och man får ersättning för det.

så idag satt vi och snackade om körkort, jag nämde för en av jobbcoacherna - som förövrigt är asrolig - att jag förväntade mig ha klart körkortet till sommaren. han sa att jag borde ta två veckor och sitta på körskolan och plugga teori som fan och sen boka prov och uppkörning. eftersom att körkort är något som hjälper en att få jobb, så behöver jag inte gå dit under dom två veckorna utan det räknas som närvaro om man gör något sånt produktivt som kan leda till jobb.

så sjukt grymt alltså. det här känns bra.
nu tror jag att mitt liv är på gång.

kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad roligt att höra! :)

2012-02-25 @ 00:50:32
Postat av: Kristìn <3 David

Men vad bra :D

2012-02-25 @ 10:24:43
URL: http://xoxomassacre.blogg.no
Postat av: Bunny - Oh My Goth

Håller tummarna för dig! Jag har redan hållt på med det där i över ett år, och har nu fått börja på ett nytt sådant projekt för det inte lett till någonting. Hoppas din arbetsförmedling är bättre än min! :)

2012-02-25 @ 12:31:02
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/
Postat av: Anonym

ska på någon liknande sak typ i sommar. fast lite mer rehab-liknande haha..

hoppas det går bra för dig!

2012-02-26 @ 11:14:58
Postat av: Jane <3

allt kommer bli bra tillslut tror jag

2012-02-27 @ 17:39:36

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0