frågor om london!

Anneli
Hej :d
Jag skulle vilja ställa lite frågor angående London då du åker dit väldigt ofta. Jag planerar att åka dit över nyår, mellan den 30 dec - 2 januari. Finns det något hotell du kan rekommendera som ligger relativt centralt ? :) och vad är det man verkligen måste se och göra när man väl är där?
Tacksam för svar! Kram

Eli

Hej! Kul att du haft det bra i london :D
Jag funderar på att åka dit till vintern. Vad rekomenderar du? shopping, hotell, sevärdigheter osv?Och hur mycket brukar det kosta för dig att flyga dit? på ett ungefär? :)

flyg - ryanair är det billigaste som finns, en flygbiljett går att få mellan typ 100-500 kr för det mesta! senast jag flög dit betalade jag 280 kr tror jag för tur och retur! beror på om man ska ha bagage och lite sånt också.

hotell - jag har inga tips där tyvärr! brukar bo hos min kompis :) men kika på hotels.com eller nåt!

sevärdigheter - jadu, det är ju kul att se typ big ben, westminister, piccadilly circus, camden, notting hill.. ja! allmänt sånt! camden är absolut rekommenderat. jag vet inte, är det första gången man åker dit så är det kanske kul att se sånt. första gången jag var i london så åkte vi sån turistdubbeldäckare, då fick man se allt.

shopping
- det här är mitt område!! oxford street, en heldag kan ni räkna med där. primark är billigt kaos men man kan hitta fynd om man orkar med allt folk. claire's är min favorit när det gäller smycken. på boots och superdrug hittar ni smink, topshop är fyra våningar, american apparel, forever21, urban outfitters.. HMV - skivor och film, är ofta superbilligt.

på carnaby street finns lazy oaf, johnny cupcakes, david & goliath.

westfield är ett shopping center som ligger lite utanför londons kärna, där kan man hitta inglot framförallt!!!

om jag har glömt något får ni läsare gärna fortsätta tipsa i kommentarerna!

kommentarer
Postat av: Julia

När det gäller hotell kan jag rekommendera travelodge (http://www2.travelodge.co.uk/)om man vill ha ett enkelt hotell till bra pris.



Bör även nämnas att Primark faktiskt är en kedja och finns på betydligt fler ställen än Oxford street (vilket väldigt många verkar missa) så det finns möjligheten att shoppa loss bland alla billiga priser utan kaoset, trängseln och köerna.



Är man i London bör man också passa på att gå på museum. British museum är gigantiskt och helt otroligt och Tate modern bör inte missas av den konstintresserade.



Portobello road och brick lane är ju inte heller att förglömma.



Nu ska jag ge mig innan det blir en hel guidebok ;)

2011-11-14 @ 13:02:39
URL: http://juliahill.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0