OMVALET 2011

tycker att det är galet löjligt att vissa människor inte "orkar gå och rösta" för "dom röstade ju förra gången" och "det spelar ju ingen roll" - bullshit! i valdistriktet jag satt i så var det 850/1500 som röstade, så lite över hälften. förra valet var det en hel del fler röster att räkna kan jag säga.

vår äldsta röstare var 97 år och kom in i röstlokalen pigg och glad, det är många gamla som röstar, till skillnad från de yngre i det här valet. åtminstone om man kollar hur det såg ut där jag satt. och lågt röstdeltagande gör att sverigedemokraterna har en chans att ta mer plats, för nu när de "äntligen" kom in vid valet så fortsätter de att få väljare som går och röstar medan andra sitter hemma.

men jag är ändå nöjd för det verkar som om socialdemokraterna har fått mer röster i det här valet än senast.

enligt aftonbladet ser det ut såhär i nuläget:
Moderaterna 24,0%
Centerpartiet 5,7 %
Folkpartiet 7,2 %
Kristdemokraterna 5,4 %
Socialdemokraterna 32,6 %
Vänsterpartiet 5,9 %
Miljöpartiet 7,3 %
Sverigedemokraterna 5,8 %

har ni i västra götaland och örebro varit och röstat?

kommentarer
Postat av: emma

Eftersom omvalet bara var i ett valdistrikt här i Örebro så bara vissa får rösta (helt galet egentligen) så röstade jag inte då jag inte ingår i det distriktet, men annars hade jag såklart röstat. :) Pojkvännen min bor i Göteborg men jag vet inte om han röstade, hoppas det.

2011-05-16 @ 00:32:54
URL: http://sensefield.blogg.se/
Postat av: Simone

Tycker de är sjukt att så många är för lata för å gå å rösta igen.

Jag visste knappt va ja skulle rösta på men ja rösta på de ja tyckte lät bäst för inte fan ska man gynna sverige demokraterna genom att skippa å rösta. Noway!

2011-05-16 @ 11:50:02
Postat av: Amanda

Som Emma sa, här i Örebro är det bara vissa distrikt som får rösta om så jag fick inte! D:

2011-05-16 @ 12:21:17
URL: http://yodadog.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0