"Varför hakar du upp dig på bara invandringen?!"

det är mycket möjligt att sverigedemokraterna har annat i sin politik som är jätteviktigt och som behöver bestämmas om. men jag vill inte rösta på ett parti som har en massa bra åsikter och sen är främlingsfientliga samtidigt. tycker inte att det är okej. sverigedemokraternas huvudfråga är ju invandring, precis som att piratpartiets huvudfråga handlar om nerladdning. tycker inte att det håller. istället borde de andra partierna ta upp samma frågor. är ganska säker på att de också har åsikter om det. men istället för att vara främlingsfientliga så är det mer troligt att de kan komma med bättre argument och lösningar än sd.

personligen så tycker jag att om man tillåter sverigedemokraterna att visa sin reklamfilm osv, är det samma sak som att säga att det är okej att tycka så. har inte sett några skyltar från dem, men en kompis har sett en och tydligen står det typ "I Sverige bränner vi inte ner bilar, vi bygger dem" - inte alls kränkade.

jag håller fast vid att invandrare oftast inte får en chans här i sverige. tycker inte heller att man kan säga att alla invandrare gör si eller så. precis som att alla svenskar inte gör likadant. många på mitt jobb är från andra länder. de pluggar bland annat till ingenjörer, biomedicinsk analytiker, utrikespolitik osv. hade vi inte haft invandrare i sverige hade det inte fungerat.

kommentarer
Postat av: Anonym

håller med. men. de är så att Sverige tar in mer invandrare än vad USA gör. jag tycker, att vi först tar hand om de vi har i Sverige innan vi tar in nya. Har absolut inget emot invandrare, men tycker det är synd om de vi tar in som vi inte kan hjälpa helt fullt, utan sätter de i en lägenhet och så får de leva på bidrag. Sverige är ett otroligt bra land som tar in så mycket folk och räddar dem från länder med krig, men vi måste också kunna ta hand om de vi tar in.



kände för att yttra mig lite haha. bra blogg förresten!

2010-09-04 @ 17:01:23
Postat av: Sara

Håller med ovanstående talare.

Måste bara säga att det är bra att vi tar in invandrare, dock borde systemet ses över.

Det är ett faktum att vi tar in för många människor jämfört med vad vi klarar av.

I ditt tidigare inlägg skrev du att vi har ju kvar midsommar, nationaldag osv.

Men det är inget annat land i världen det anses "fult" att vara stolt över sin nationalitet.

Om man som svensk säger att man är stolt över att vara det blir man må¨nga gånger anklagad över att vara rasist. På vissa skolor hissar de inte svenska flaggan för det kan anses stötande. osv.

Jag har ingenting emot invandring och jag tycker det tillför så extremt mycket till vårt samhälle, men det är helt sjukt att det blivit som det blivit.

Dock är inte lösningen att strypa invandringen så pass mycket som SD vill.

OCh jag tycker man kastar bort sin röst om man röstar på dom.

MEn de som röstar på SD har ändå rätt att göra det eftersom vi har yttrandefrihet och de ska inte behöva bli kränkta för det.



Det roliga i hela den här debatten om rasism/främlingsfientlighet är att de som är allra mest rasistiska i de flesta fall är invandrarna själva.



2010-09-05 @ 02:13:06

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0