alice in wonderland - recension

den här filmen hade jag sett fram emot i ett år ungefär, hade ganska höga förväntningar - vilket inte är så bra. men den var trots det underbar! tim burton är fortfarande ett geni och johnny depp spelar alltid sina roller perfekt. det är väl första filmen som jag tyckt att han varit mer creepy än snygg, kanske för att han är ginger? haha. helena bonham carter passar som red queen. det som jag är besviken över är nog att de valde anne hathaway i rollen som white queen - kan verkligen inte ta henne seriöst. men i övrigt är filmen välgjord och rolig. tror dock att filmen hade vunnit mer på att utgå ifrån den tecknade. vill nog inte erkänna det för mig själv att jag var lite besviken på resultatet, men det är en bra film nonetheless.

betyg: 5/5 (jag har inte hjärta att sätta ett lägre betyg)


kommentarer
Postat av: J

Hej, tim burton alice i underlandet är helt och hållet baserad efter den animerade disney filmen. Det ska fungera som en uppföljare till disney's film.

Så vet inte riktigt vad du menade att den skulle utgå mer ifrån den tecknade ^^ Ville bara säga det:P



Såg den i onsdags i götet, är stoort tim burton fan! Tycker den var grym, fast min favorit av hans är fortfarande Big Fish:)

Har själv gjort film och folk brukar säga att jag har lite burtonesk stil på mina idéer och stil:P

Lite kuligt, men är väldigt inspirerad av honom och Ridley Scott om du vet vem det är, om inte så kolla upp honom och titta på hans filmer också:P



Hare gött!

2010-03-05 @ 01:03:03
Postat av: -

jag förstår vad du menar med att du tyckte att han skulle utgå lite mer från den tecknade, tycker han kunde tagit me lite mer grejer som var med i den. men själv älskade jag filmen, och är självklar ett stort Burton fan!

2010-03-05 @ 10:27:23
Postat av: elin

har samma problem med anne hathaway som du. hon är så fjollig. inte sett filmen än men ser fram emot det!

2010-03-07 @ 19:59:26
URL: http://fixahalvljuset.blogspot.com
Postat av: Natalie

Kan hålla med delvis angående Anne Hathaway även om det inte direkt störde mig men det kändes som det säkert skulle finnas någon lite mer.. appropriate för rollen. However, jag är faktiskt glad att allt från animerade filmen inte var med i den här, att dom liksom skiljdes åt trots stora likheter. Det blev liksom som två olika tolkningar av samma sak, mer av det goda liksom. Och det gillade jag!



Hade höga förväntningar och var helt och hållet nöjd och imponerad.

2010-03-09 @ 17:55:47
URL: http://cantstoptime.blogspot.com
Postat av: Anonym

grejen är ju att det är en uppföljare liksom. den första filmen var ju från hennes minne, så det måste ju vara nya saker i den här.

2010-03-11 @ 21:47:13

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0