owl city

något som jag hatar mest i världen är när artister eller grupper jag verkligen gillar blir riktigt kända. till exempel har vi panic at the disco, fall out boy, metro station och nu owl city. det handlar inte om att vara unik och speciell, verkligen inte. men jag får ibland såna starka känslor när jag lyssnar på musik. vare sig det är melodin eller texten som gör mig mer eller mindre stum. och när artister eller grupper blir för kända så tappar musiken ibland magin. mycket för att alla går runt och  säger att de "älskar" den låten för att:
"den är ju ba såååå hiiiiimla braaaaaaa".

jag har lyssnat på owl city i ett år nu, och jag har inte tröttnat än.
men nu när adam young håller på att bli stor kan jag lika gärna dela med mig.
enjoy. jävligt mysig musik.


kommentarer
Postat av: Kristìn - mangaa @ bdb.

mhm! samma med 3OH!3, jag älskar dom, lyssna på don't trust me, också typ ett halvt år efter alla bara; WON'T TRUST A HO, WON'T TRUST ME!!!



och metro station, jag hade shake it typ ett år innan den blev kännd i Norge, sen alla bara shake shake shake shake shake it!



hmf, i knew that band and that song before they were famous -_-

2010-01-26 @ 09:09:49
URL: http://xoxomassacre.blogg.no
Postat av: mia

känner precis likadant, så jag har en tendens att inte berätta för folk vilka band/artister jag gillar, haha.

2010-01-26 @ 11:58:20
URL: http://keeponrunning.blogg.se/
Postat av: Anonym

mhm, känner igen det där. så sjukt störande, jag blir så jävla aaaaaaaargh, haha!

det roligaste var när en klasskompis berättade för någon vecka sen att hon lyssnade på "dom", och "dom" är så jävla underbara, och hur mycket hon älskar "dom", trots att hon bara hört max 5 av "deras" låtar. det fick mig nästan att skämmas lite...

2010-01-26 @ 12:06:02
Postat av: Amanda

ja fyfan, finns typ inget värre. säger som "mia" jag brukar inte heller berätta för många vad jag gillar hahah..

2010-01-26 @ 15:35:25
URL: http://amandavardetinte.blogg.se/
Postat av: Erik

Finns fortfarande några skivor med Adam Young som inte är så kända än, bla hans projekt innan Owl City. Det där är bra skit också, men det tänker jag inte dela med mig av här:p. Ye jag håller med, lyssnat på Owl City i två års tid, suger när skiten spelas sönder och han blir känd, skoj för honom iofs å få lite mer cash.

Min favorit låt är Meteor shower, gåshud.

2010-01-26 @ 15:56:10
Postat av: Naomi

Håller med till hundra!

Min "okända" artist var Never Shout Never,

hade lyssnat på honom nästan sen han började göra musik på myspace.

Men men.. tråkigt nog blev det ju som det blev :[

2010-01-26 @ 16:19:30
URL: http://naomifoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med, det är så hemskt.

2010-01-26 @ 17:38:19
Postat av: Justine

Riktigt surt verkligen. Igår när jag bläddrade igenom radiokanalerna hörde jag dem plötsligt på nrj :S

2010-01-26 @ 17:46:40
URL: http://justineboonyai.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med dig. så jävla fail att jag hörde owl city för 39048530485 år sen och sen hör man den på rix fm, inte okej.

2010-01-26 @ 17:47:53
Postat av: jessica

erik: haha jag vet! älskar hans andra projekt. visst, det är inte så svårt för folk att leta upp det men det är sällan dom gör det. mjo visst, men det är tråkigt om han skulle bli för stor som metro station, helt plötsligt är dom dryga as och allt. haha. älskar den låten, men jag är helt kär i on the wing, hello seattle och saltwater room är fin!

2010-01-26 @ 17:50:20
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Julia/itzy

det känns fånigt att känna så, men jag gör likadant.

nu när Rise Against har slått igenom lite mer så blir man lite sådär tveksam. klart man älskar dem, men det blir liksom inte lika ... speciellt :P haha

2010-01-26 @ 20:35:20
URL: http://juliasho.blogg.se/
Postat av: aaaaaaaaaa

jag vet va du menar, de känns mer personligt när bandet inte är så jätte "känt"

när man har "sitt" band som man verkligen älskar.

varje gång man lyssnar på någon av deras låtar hamnar man i någon sorts magibubbla. typ.

och sen efter något år börjar någon låt spelas på mtv och helt plötsligt tycker alla att bandet/artisten är bäst

not ok

2010-01-26 @ 20:47:30

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0