min vardagliga sminkrutin.

1. osminkad och hemsk. sprayar på med face mist från make up store men innan brukade jag använda någon dagkräm som återfuktar huden. bra bas blir det.
2. börjar med att lägga concealer under ögonen för att få bort så mycket som möjligt av de mörka ringarna under ögonen. använder cover all mix från make up store, den gula använder jag på röda partier, den orangea under ögonen och den ljusa brukar jag blanda med och även använda på ögonlocken.

3. foundation, just nu använder jag true match minerals från l'oreal.
4. fyller i ögonbrynen med pensel och skugga från make up store och sen blir det brow set fix för att hålla ögonbrynen på plats.

5. sen blir det rouge, vet inte vilket märke det är dock. rosa ska det vara.
6. böjer ögonfransarna och målar på med mascara, just nu använder jag lash blast från covergirl men det blir mycket kladd. letar fortfarande efter den perfekta mascaran som ger max volym.

det är mer eller mindre hur jag sminkar mig vanliga dagar.
naturlig look eller vad ni nu vill kalla det.

ska försöka lägga upp ett inlägg där jag visar hur jag sminkar mig med lite färgglada ögonskuggor och sånt som ni har frågat om, men det får komma någon annan dag :)


kommentarer
Postat av: Linnea

åh!

vill också ha råd att köpa smink från make up store

2009-09-15 @ 00:01:30
URL: http://snygging.wordpress.com
Postat av: sandra

make up store har bra grejjer

synd att inte jag heller har råd :(

jag vill också vara fin utan smink!

2009-09-15 @ 00:19:17
Postat av: jessica

efter att jag började jobba blev det en del make up store! :) fast innan dess sved det i fickan att betala över 200 spänn för concealer. men sen räcker den ju i ett år ungefär. se det som en investering!

2009-09-15 @ 12:54:52
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: hanna!

NO weight mascara

lifting & volume effect från märket deborah är den bästa jag testat!

2009-09-16 @ 17:17:12
Postat av: Alexandra

Alltså, Make Up Stores produkter ÄR inte speciellt dyra om man jämnför hur länge de räcker. "Vanligt" H&M smink räcker ju inte alls länge och är inte heller av samma kvalitet som MUS :)

2009-09-16 @ 19:41:04
Postat av: jessica

alexandra: eller hur! de räcker hur länge som helst :) men visst kan man använda andra märken också som l'oreal och maybelline, de är bra och räcker ganska länge. men jag ser det som en investering!

2009-09-17 @ 01:51:25
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Anonym

Make Up Stores mascara "max lashes" är det bästa jag någonsin provat. Aldrig sett maken till längd och volym. Min första tanke var något i stil med "Gud, har JAG så här mycket fransar?!"

Dessutom inte mycket dyrare än "vanliga" mascaror, 160 pix gick den på.

2009-09-19 @ 23:28:48
Postat av: Anonym

Har du förresten någon pensel till concealern eller använder du fingrarna?

2009-09-19 @ 23:35:13
Postat av: jessica

får nog ta och testa den då! :) till concealern använder jag faktiskt fingrarna. orkar inte köpa en pensel än. dyrt är det :/

2009-09-20 @ 03:09:18
URL: http://jessecupcake.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0