jag försöker med djupa andetag

men det går inte för jag kan inte sluta hyperventilera
jag kan inte koncentrera mig på något annat när jag inte sitter här

så fort datorn stänger av sig sköljer en våg av ångest över mig, näst intill dränker mig. ger mig en jävla kallsup. och plötsligt strömmar tårarna. bildar nya vågor av ångest och panik och allt som är dåligt. jag kan inte kontrollera det. jag kan inte kontrollera mig själv. jag kan inte kontrollera något. jag ligger med en handduk för munnen för att gråten ska dämpas. så att inte mamma och pappa vaknar och får för sig - som alltid - att jag borde läggas in. jag hade nog behövt det egentligen. jag vill inte dö, jag orkar bara inte leva. mitt huvud håller på att explodera. jag klarar inte av det här. jag orkar inte må så jävla dåligt som jag gör just nu. jag orkar inte gråta hur länge som helst. mina ögon är redan svullna och jag har inte gråtit i mer än en timme. torkar bort tårar, men det kommer bara nya. jag vet inte vad jag ska göra. ibland känns det som om det hade varit lättast att bara dö. men jag vill inte dö. jag är antingen för stark eller för feg för att ta mitt liv. jag vet inte.

allt är så jävla svårt. jag känner mig så jävla hjälplös. jag behöver bli räddad. jag behöver en paus. jag behöver komma bort. jag behöver andas frisk luft. jag behöver vila. jag behöver må bra. men just nu känns det omöjligt. för jag mår bara dåligt. jag mår bara så jävla dåligt. och tårarna fortsätter att rinna.

kommentarer
Postat av: Sanna

Flicka, ta inte ditt liv. Gör inte något så dumt, försök inte tänka såna tankar...



Jag har ofta läst din blogg osv, jag kan inte själv tänka mig att vara i din position. Men varje gång jag läser känner jag att man vill kunna hjälpa. Jag känner inte dig, du vet inte ens vem jag är. En person i mängden. Men..jag tycker det är så sjukt synd att du mår dåligt. Du är vacker, både på bild och irl, du har vänner, folk som gillar dig, en familj, ett hem, och att se dig skriva när du känner att du bara är som en zombie som vandrar runt utan tanke så känns det så synd att du kan slösa bort allt det där du har.

Inga ord jag skriver kan ta ifrån den ångest du har, men om det kan få dig att tänka på något annat en stund, ge dig en gnutta hopp, även om det är bara 1 %, så tänker jag skriva. För det är fan inte rätt att en person mår som du gör.

Kämpa! gör det.

<3

2009-03-09 @ 09:03:06
Postat av: Sanna

You know im here for you, life is not fair.

Ta inte livet av dig jessica, jag har suttit i den båten och nästan gjort det. Idag är det jag ångrar mest, vi lever bara en gång (så vitt vi vet). Man får försöka göra det bästa utav situtationen även fast man mår sämst i hela världen. Det är bara och försöka kämpa och tro att en dag kommer jag må bra.

Iallafall så jag oftast tänker, jag är för stark nu för att ens dö.

men finns här för dig, försöker hjälpa så gott som jag kan.

jag älskar dig <3

2009-03-09 @ 09:34:02
URL: http://storyofsusanna.blogspot.com
Postat av: Paula

jag kan lova dig två saker. ett: du är inte ensam. jag vet hur det är att må sådär, att ha sån stark ångest att man inte vet vad man ska ta sig till för allt är bara svart. men, två: det kommer att gå över. kanske inte nu och kanske inte för alltid, men du är väldigt ung och det kommer att komma nya perioder i ditt liv. sålänge man försöker att följa sina drömmar och fortsätta vara stark kommer bra saker att inträffa. bara håll ut i de stunder då allt känns meningslöst, för är det NÅGOT som är meningslöst så är det att ta sitt liv. om några veckor, månader eller år kan allt se totalt annorlunda ut, i swear!

2009-03-09 @ 11:46:27
Postat av: jessica

jag orkar inte skriva något invecklat och långt. jag vill bara säga tack. och hoppas att ni förstår hur mycket det betyder att det finns människor som bryr sig. tack <3

2009-03-09 @ 15:08:41
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag känner exakt likadant

exakt

2009-03-09 @ 16:19:52
Postat av: Sandra

Jessica älskling, gumman, bejbiii! Du FÅR inte må såhär! Förstår du det!?!?<3 Smsa eller ring mig så fort du behöver någon att prata med okej!? Det sista jag vill är att du ska försvinna, så gör inget sånt, tänk inte ens tanken. DU är en av de få personer i världen som faktiskt är värd att leva, så gott hjärta som du har och sättet du bryr dig om alla andra. Tänker du ens själv på vad du behöver? Försök, för min skull, att tänka enbart på dig själv från och med nu, du är för snäll och när man är för snäll tar folk en för givet (jag tar aldrig någon för givet men jag har varit likadan), och det leder ofta till att man känner sig rätt värdelös. Och det är det sista du är gumman. Du är så underbart jäkla fin, du har de vackraste ögonen, du har vänner som bryr sig, JAG bryr mig om ingen annan, hoppas du vet det! Du betyder så jävla mycket, förstår du det? Ta in orden nu okej?! du BETYDER <3 ily baby<3

2009-03-09 @ 17:42:04
URL: http://fakeyoursmile.blogg.se/
Postat av: emma ngn som du inte känner alls

asso gud tänk inte så , du får bara inte det , jag va inne i en period där mitt gråtande va min näring och luft , jag grät varje kväll i nästan två veckor , jag kände mig bara hopplös helt enkelt , men tro mig även om du inte gör det sj det är bara en period , men du , efter regnet kmr alltid solen tänk på det !

<3

2009-03-09 @ 18:56:48
Postat av: jessica

jag hade ångestattacker där jag grät i flera timmar utan anledning, jag kunde inte andas. sen började jag med tabletter och då slutade jag få såna. men nu kommer de tillbaka. det är inte bara en period.. det är flera.

2009-03-09 @ 19:02:06
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: A

STOR JÄVLA KRAM

2009-03-09 @ 20:26:29
Postat av: Hanna

jag vet nästan hur du har det, har varit i samma sits själv. man bara gråter och gråter orkar inget om man inte sover så gråter man, skolan går inte bra och man känner sig värdelös på alla sätt som går.

men om det finns en plats någonstans som du känner att du mår bra och kan bara släppa allt och inte behöva må dåligt. åk dit. samla nya krafter och ladda om och åk sedan tillbaka när du känner att du orkar med allt.

jag känner inte dig överhuvudtaget, men jag vill inte att någon ska behöva må såhär. <3

2009-03-09 @ 21:39:30
URL: http://helfriid.blogg.se/
Postat av: mätöld.

det är aldrig likadant för alla och jag brukar aldrig säga ''jag vet hur det känns'', men in a way så gör jag det, för min situation är en reflektion av din, på bättringsvägen dock.

2009-03-10 @ 00:30:57
URL: http://miaowzah.bilddagboken.se
Postat av: emma

okej, nu sitter jag och gråter. vad är det du pratar om? älskade hjärtat mitt, du kan prata med mig! Eller bara sitta som ett tyst psyksikt stöd, just like old times you know...

det gör ont i mig när du skriver sånan här grejer <3

2009-03-10 @ 20:08:18
URL: http://deepbreathem.blogg.se/
Postat av: Elisabelle

Jag känner inte dig, jag vet bara att du är en jättesöt tjej som verkar vara helt underbar. Men även fast jag inte känner dig, så känns det ändå som att jag gör det, eftersom att jag har bevakat dig på bilddagboken och läst din blogg väldigt länge nu.



Du förtjänar inte att må så här. Jag har märkt på folk att du gör så att dom mår bra, du sprider glädje. Då ska du inte behöva ha det så här. Jag blev tårögd när jag läste det här inlägget. Snälla, även fast allt känns meningslöst så får du inte göra något dumt, aldrig.



Det är inte många som kan sprida glädje genom en dataskärm, bara genom att må bra och vara peppad själv. Men det kan du.

2009-03-17 @ 16:52:14
URL: http://saelis.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0