struma

de senaste åren har jag varit på sjukhuset ett antal gånger för att ta blodprov, urinprov och gjort ultraljud på sköldkörteln. ingenting har visat sig, alla värden har varit normala tydligen. istället remisser till bup. fick sms av mina mamma förut där det stod att det normala t3 värdet var mellan 800-2500 och att jag enligt de senaste proverna som vi skickade till stockholm, hade 15 000. så nu blir det nog en djupare utredning och förhoppningsvis slipper jag bli klassad som psykisk sjuk och det här kanske är anledning till varför jag mår dåligt.

kommentarer
Postat av: sandra

åh :( jag har/hade exakt samma problem.. struma/underproduktion av sköldkörtelhormon. och det är inte kul, man blir grymt trött och deprimerad! hoppas det blir bra! kramkram /sandra

2009-06-11 @ 17:14:16
URL: http://sandraeatworld.blogg.se/
Postat av: sandra

svar: ja alltså, grejen är att vi visste inte om att jag hade detta. vi trodde endast jag var lat osv. och deprission går i släkten. dock hade jag en annan sjukdom vilket gjorde att vi fick ta prover och där kom det fram att jag hade detta! ja, alltså.. vi fick ju som reda på en gång att jag hade jättedåliga värden och då fick jag träffa läkare och fick medicin (levaxin) vilket jag lär få äta hela livet. dock känns det mycket bättre nu:) självklart kan man känna sig less & hängig ibland men det gör alla. det är 100 gånger bättre iallafall!

hoppas det löser sig med dig, vet att det är sjukt jobbigt att inte få svar men man vet att något är fel!! är det något mer eller något speciellt du vill veta så fråga bara! /sandra

2009-06-11 @ 17:40:15
URL: http://sandraeatworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

gud vad skönt att få veta!

2009-06-11 @ 18:12:06
Postat av: jessica

ja, visst är det! efter de senaste åren av att ha kämpat sig igenom sjukvården för att försöka få svar. försökt förklara utan att de har lyssnat. och om det nu visar sig att vara struma och om jag kommer behöva äta medicin i hela livet så känns det skönt att ha fått det på papper.

2009-06-11 @ 19:39:59
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Anonym

Även fast vi inte känner varandra blir jag riktigt glad över det här! Jag hoppas du börjar må bättre snart för det är du värd :)



Grattis till studenten!

2009-06-11 @ 22:45:42
Postat av: A

Jag har struma, tror att mina värden var uppe på 80 000 när det upptäcktes, men jag visste inte att det kan leda till att man mår dåligt psykiskt? Jag har blivit diagnostiserad med depression och social fobi utöver struman, men om det nu visar sig att det BARA gäller struman...

2009-06-12 @ 15:28:38
Postat av: jessica

finns väldigt mycket som det kan leda till tror jag. jag väntar mest på läkartid just nu så att jag kan se vad som beror på vad typ. men ångest och depressioner finns med på symptom-listan. så det är mycket möjligt att det är orsaken. antingen det eller så är jag psykiskt sjuk med en emotionell instabil personlighetsstörning och troligtvis ocd. men man vet aldrig förrän man undersökt!

2009-06-12 @ 16:45:02
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Danielle

Glad jag blir att du har fått reda på varför, verkligen. Fyfan vad jobbigt att gå omkring och må dåligt och inte veta varför. Hoppas på behandling och förbättring för din del :)

2009-06-14 @ 14:43:44
URL: http://syndigtbra.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0