hey, give me space so i can breathe!

efter några dagar fulla med att umgås med folk, dricka lite alkohol och ta sig fram och tillbaka lite överallt är jag trött. jag behöver mitt utrymme. jag älskar er alla men jag klarar inte av att vara i er närhet dygnet runt. behöver utrymme så att jag kan flippa ur om det behövs.

den här staden gör mig galen igen. trodde att en sommar i göteborg skulle kännas bra, men det känns inte mer än okej. alla känner alla och jag vill inte träffa alla. det blir bara mer och mer påfrestningar för mitt psyke. klarar inte av att vara i ett hav av människor men ändå känna mig så jävla ensam och vilsen. osynliga krav från alla håll och kanter. ångest som man inte får släppa ut. jag får nästan klaustrofobi.

och jag kan inte ta hand om alla. jag kan inte stötta alla som behöver det. inte när jag själv är så förstörd. och ibland orkar jag inte lyssna och ibland orkar jag inte trösta, men jag gör det ändå. jag kan inte ta ansvar för människor som borde vara på god väg att redan växa upp. allting serveras inte på silverfat. man måste prioritera vissa saker när man lever på bidrag.

jag vill göra så mycket mer än vad som är möjligt. jag vill rädda världen. men det är nog redan försent för det. vad ska jag göra med mitt liv? jag har inte ens en karta som kan vägleda mig. jag tror att jag är menad för större saker än vad som väntar. jag tror att sverige är alldeles för litet för mig.

och jag är trött på killar och på känslor. vill skära upp min bröstkorg och slita ut mitt hjärta så att man slipper tänka och må dåligt över någon som bara tynger ner en. jag vill känna att jag lever, men just nu är allting bara påfrestningar för själen.

kommentarer
Postat av: ellinor

Been there, done that. Ändå bor jag i en relativt liten stad. Men tillslut rensade jag ut alla som bara drog ner mig igen, och försökte hitta nya, bra vänner. Inte det lättaste med de rykten mina ovänner spridit ut, men man får fan aldrig ge upp! Remember that you're perfect, god makes no mistakes (mitt motto i livet, och ska även tatueras in asap) :)

2009-06-28 @ 20:12:16
Postat av: Sandra

Baby, du får träffa mig snart, för jag har inget att klaga på och behöver inte tröstas. Däremot saknar jag dig och kan krama och lyssna på dig så mycket du vill <3

2009-06-28 @ 20:43:48
URL: http://fakeyoursmile.blogg.se/
Postat av: Sara

kämpa på det kommer bättre tider, ångest är skit jobbigt men vissa dagar är man utan den å då ska man passa på att njuta.

fortsätt kämpa ^^

2009-06-28 @ 22:30:15
URL: http://sarajonssoon.blogg.se/
Postat av: blä

själv känner jag knappt någonting längre. det är inte mycket bättre det.

2009-06-28 @ 23:43:56
URL: http://wickedwon.blogg.se/
Postat av: Susanna

I feel you.

Men jag är förevigt din vän, du finner mig i lyckan och sorgen. för vår vänskap har klarat mycket, och mer klarar den, i know it. Och jag kommer alltid finnas här för dig, i nöd och lust.

Du förtjänar mer, och jag älskar dig. tjingtjong.

uh, trött är jag. ska nana nu. puss

2009-06-29 @ 00:25:44
URL: http://storyofsusanna.blogspot.com
Postat av: A

http://lazymuffin.deviantart.com/art/Birthday-18-125729177

2009-06-29 @ 11:08:09

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0