i need your help!

eftersom att ni läsare är aningen mer påhittiga än vad jag är, så behöver jag er hjälp! så många svar som möjligt uppskattas till tusen :)

1. jag ska skriva en rapport i samhällskunskap c angående mänskliga rättigheter, men jag måste välja ett område inom det. vad tycker ni kan vara intressant att skriva om?
2. jag ska skriva en novell i kreativt skrivande, och har ingen aning om vad den ska handla om. ge mig lite tips! ska handla om en tjej i min ålder ungefär. men resten är fortfarande oskrivet.

det kan få vara hur flummigt som helst!

kommentarer
Postat av: Anonym

1. Trafficing

2. Om hur hon upplever ensamhet kanske, beroende på hur lång den ska va då. men kanske hennes tankar när hon går ute på kvällen till något speciellt ställe :)

2009-01-15 @ 00:08:36
Postat av: Anonym

1. abort

2. vet inte, den över låter ju bra

2009-01-15 @ 06:54:49
Postat av: Anonym

eller en brud som blir gravid osv X)

2009-01-15 @ 06:55:22
Postat av: sandra

2. en normal dag i en fundersam tonårings liv (eller liknande)

enligt mig så vet inte en del vuxna hur svårt livet

egentligen är.

jag tycker att det är mycket jobbigare än vad jag tror det var förr, man har högre krav på sig själv, både i skolan och till utseende.

vissa vuxna förstår inte det, dom tror att livet leker för oss, då sanningen egentligen är att vi inte mår sådär jätte bra.



(but that´s just me)

2009-01-15 @ 09:24:19
Postat av: Olivia

håller med sandra!

2009-01-15 @ 09:26:05
Postat av: fia

1. mänskliga rättigheter -> vad fan som helst från Kina, eftersom dom inte har några typ. Kina är ju ungefär "ah, men du är för ful, du får åka till ett arbetsläger precis som judarna under hitlers tid. Synd bara att du är 87 år och går med stödkäpp, men det är ju ditt eget problem."



2. När min fantasi dör när jag ska skriva noveller, så skriver jag om egna upplevelser, men som att det händer någon annan. Då brukar man hitta något :D

2009-01-15 @ 13:31:53
URL: http://billiondollarbaby.blogg.se/
Postat av: M

1. Att ingen tänker på regeln som säger att civila människor inte får dödas/skadas i krig.

2. Håller med "sandra" och "fia". En liten blandning av dom två.

2009-01-15 @ 16:08:04
Postat av: jessica

tack så jättemycket för tipsen :)

2009-01-15 @ 17:07:44
URL: http://jessecupcake.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0