new moon

tänker inte skriva någon recension på new moon, delvis för att jag inte riktigt hittar orden och delvis för att jag inte vill sätta ett betyg. jag kan i alla fall skriva det här: filmen är bra, inte ens i närheten av boken dock. att jag gillar filmen har mycket med boken att göra, för det finns en hel del brister med den. det känns som om både första och andra filmen hade kunnat bli så himla mycket bättre. de två saker som jag verkligen inte gillar med new moon är det här:

1. volturi, känns som om det finns en hel hög med skådespelare som hade kunnat passa bättre. det känns inte rätt.

2. hur bella hör/ser edward. det ser bara dumt ut.

vad tycker ni om filmen?


kommentarer
Postat av: Anonym

jag har inte läst men lyssnat på ljudbok vilket väl är samma sak i princip. tycker att böckerna är väldigt dåligt skrivna, vilket kanske kan förklaras av att hon inte är en "riktig författare" iofs. filmerna tycker jag däremot är lite spännande, typ enbart eftersom jag gillar robert och kristen (och taylor då)..japp :)

2009-12-15 @ 01:18:04
Postat av: Lijah

åh hujedamej, jag håller med^^

överhuvudtaget tycker jag att de har fått edward ännu mer "löjlig" liksom. jag gillar honom i boken men i filmen skäms jag nästan... de har liksom fått honom att verka lite typ "tysta-spännis"typen fast han inte är det, han säger ju knappt någonting i filmen :S

volturi var ju liksom helt ok, men kunde ha varit bättre.

jag gillar nog ändå twilight mer, varför vet jag nog inte men kanske för att det händer lite mer där... längtar till eclipse kommer, där lär de få in lite vampyraction haha

2009-12-15 @ 02:18:56
URL: http://mollycrimson.devote.se
Postat av: Jessica

jag tkr att Kirsten stewart spelar Bella så jävla dåligt. Hon har liksom förstört hela karaktären om man jämför med böckerna :S

2009-12-15 @ 07:55:09
URL: http://byjessica.blogg.se/
Postat av: Nayu

Jag tycker detsamma som du, om New moon. Faktiskt så vet jag inte riktigt om jag gillar någon av filmerna, jag både gillar och ogillar. Men som du sa anledningen till att jag ser och gillar filmerna har mest med böckerna att göra. Jag vill ha mer.



Tycker det är intressant att se hur dom gestaltar allt. Jag menar hur ska dom göra när hon blir gravid? DET ska bli intressant.

2009-12-15 @ 10:17:08
URL: http://eternalmorning.blogg.se/
Postat av: Nayu

Eller när hon blir vampyr.

2009-12-15 @ 10:17:30
URL: http://eternalmorning.blogg.se/
Postat av: Anonym

när ska du svara på frågorna?

2009-12-15 @ 12:31:44
Postat av: parre

jag tyckte filmen var asdålig. det bästa med new moon var volturi och the wolfpack, manuset var uselt. De la alldels för mycket fokus på edward, när de borde ha lagt mer fokus på the wolfpack.

2009-12-15 @ 20:56:07
URL: http://piwa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Först och främst måste jag säga att jag verkligen gillar New Moon, boken är den som kommer sist i rank för min del men jag känner att filmen gjorde det outhärldigt (xD) Dessutom kan man inte jämföra den med Twiligtfilmen, den var helt värdelös med Edwards jagskiternästanpåmig blickar etc. Volturi kändes lite gay dock, although I do like the guy from Underworld, Aro. Bilderna av Edward kan ju diskuteras... det ända som var värre var Bellas minspel när hon såg honom...

2009-12-15 @ 21:59:46

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0