don't you bury me six feet under ground

jag önskar att jag kunde fungera som alla andra människor. just nu står allt still. jag tvingar mig igenom allting som måste göras. det enda som är kravlöst är sova, tv-serier, film och dallas green. kan ta mig till jobbet och göra det som krävs av mig, vare sig man sätter på leendet eller inte. men när man är hemma går det inte lika bra. kan inte plugga. finns ingen vilja till det. min aptit går upp och ner.

på onsdag har jag en ledig dag och då är det nog bäst att ta itu med några saker. gå till apoteket, köpa julklappar kanske. känns inte som december, känns inte som jul, jag är inte exalterad. har inte gett min önskelista till mamma och pappa. följer inte julkalendern. har ingen chokladkalender. ingen adventsljusstake. det har inte blivit något pepparkaksbak, julgodis eller lussebullar än. men jag hoppas att det kommer. jag hoppas till och med att det kommer börja snöa. bara för att få en levande känsla. jag vill vara barn igen och åka pulka, bygga snögubbar och dricka varm choklad när man är klar. allt det som man kände när man var liten är som bortblåst.

jag är trött. för trött för att göra något. jag vill vara pigg. vill inte vara fast i det här. all meninglöshet och passivitet. jag är ledsen och arg och besviken och trött. jag vet inte varför. ångesten river hål på insidan.

kommentarer
Postat av: matilda.

inte är du ensam i det hela iaf.

kunde inte känna igen mig mer.

2009-12-07 @ 21:16:05
Postat av: mia

känner igen mig väldigt mycket i det där.

dock har jag inget jobb, bara en kurs på komvux som går utför då jag inte orkar plugga eller bry mig.

usch och fy och blä.

2009-12-07 @ 22:02:27
URL: http://keeponrunning.blogg.se/
Postat av: Elin

man vaknar, går upp, gör det som måste göras men kroppen hänger inte riktigt med man vandrar runt i cirklar utan riktigt komma någon vart. när kvällen kommer minns man knappt vad som blivit uträttat under dagen ungefär. det enda roliga i detta trista väder är ligga nerbäddad med en film or something. så känner jag ungefär. hoppas du mår bättre snart kram

2009-12-07 @ 22:10:11
URL: http://elinhaettman.blogg.se/
Postat av: pimpXprincess

Du verkar ha mått dåligt bra länge nu. Har du hört talas om KBT (kognitiv beteendeterapi)? Det kanske skulle vara något för dig? :)

2009-12-07 @ 22:12:43
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: pimpXprincess

Svar: Okej, det låter skumt. KBT ska ju vara väldigt strukturerat. Hann ni börja något eller rann det ut i sanden redan innan start? Jag håller på med det nu och jag känner redan att det hjälper, så det är ett "hett tips". Det är jävligt jobbigt, men det känns som att det ger något. Det står inte still och det är skönt.

2009-12-07 @ 22:21:26
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: i

Hi Jesse! :)

Du har inga planer på att sälja ditt fina löshår va?

Annars skulle jag vilja veta hur långt löshår du har och vart du köpt det.



Snälla, tell me

2009-12-07 @ 22:21:59
Postat av: Amanda

Håll ut! Du förtjänar att ha det lättare.

2009-12-07 @ 22:51:24
URL: http://yodadog.blogg.se/
Postat av: TWINS

det kanske är lite vinterdepp :P



Kramar

2009-12-07 @ 23:21:41
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/
Postat av: sandra

det där med att vara trött konstant är något som drabbat mig också. jag minns inte ens sista gången jag var pigg. känns som att det var år sedan.

prov imorgon och när började jag plugga inför provet då? jo, för 2h sedan. duktig jag är..

not really.

2009-12-07 @ 23:54:19
Postat av: Kristìn - mangaa @ bdb.

awwf, stackare, jag önskar jag kunde vara där med dig!

2009-12-08 @ 08:26:11
URL: http://xoxomassacre.blogg.no
Postat av: A

Jag vill bara åka hem till dig, trots att jag inte känner dig, och hjälpa dig orka och ta itu med alla saker. För det brukar kännas lite bättre när man har gjort det man vet att man ska göra, veta att man får nånting gjort om dagarna. Och man kan behöva nån som kan driva en till det.

2009-12-08 @ 17:24:17
Postat av: Den mindre awesome delen i team awesome

Du är fin. Och antagligen mycket starkare än någon vet, speciellt inte jag.

2009-12-08 @ 17:51:29
Postat av: Anon

har läst din blogg ett bra tag, och även om jag inte kommenterar så tycker jag att den är väldigt intressant. jag förstår exakt hur du känner dig eftersom jag själv har kännt så under en längre tid, kanske inte exakt, det lär ju vara under olika omständigheter, men du förstår vad jag menar. jag orkar ingenting längre, tycker världen är skev men ändå är det jag som skaver. Alla låtsas att de bryr sig om en, men ingen bryr sig egentligen, de har liksom sina egna perfekta liv att ta hand om. min värld står så stilla, och det känns som allting bara glider ifrån. det gör så ont. den känslan. (du behöver inte läsa det där egentligen, vill inte dumpa mer skit på dig men att jag på ett ungefär förstår hur du känner, så om det är någonting som du vill prata om så finns jag som läsare här. kanske är skönt att prata om det med någon som man inte känner, som inte kan döma en.)



(LOL, vad äckligt cheesy det lät, men vettefan hur jag ska formulera mig)

2009-12-08 @ 18:24:32

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0