i've gotta tell you what a state i'm in

nu är det redan tisdag, vilket betyder att det är en mindre dag kvar till helg.

mitt problem med skolan är att vi går så långa dagar, eller ja, inte egentligen. bara två kanske. vi börjar klockan åtta, fyra dagar i veckan - bara det är svårt för en sjusovare som jag. men sen när man ska gå till klockan fyra både på en måndag och en fredag, inklusive tisdagen fast då börjar vi ju numera klockan tolv så det är inte så jättefarligt. jag har bara svårt att motivera mig själv till att göra saker när klockan är efter fyra. det blir liksom aldrig att man sätter sig och pluggar efter att man har varit i skolan 8-16 en måndag.

jag vill plugga, träna, laga mat, städa, diska, vara med vänner, shoppa och allt annat innan klockan är fyra. för sen känns det bara för sent. det är min konstiga dygnsrytm det. jag är en kvällsmänniska också, kanske märks med tanke på att jag sitter här och knappar på tangentbordet när jag egentligen borde få min minst 8 timmars långa sömn. den som jag inte fick natten till måndag då jag vred och vände på mig när klockan fortfarande var tre på natten.

men denna vecka ska jag försöka motivera mig. det är svårt. jag kan inte. men jag ska försöka. imorgon efter skolan ska jag plugga historia och alternativt skriva den där diktanalysen som egentligen inte ska vara klar förrän den 23:e oktober, men som är ganska lätt att göra. och sen läsa så mycket jag kan i gullivers resor, det ska jag göra nu med förresten. innan jag sover. när det nu händer.

imorgon ska jag röntga lungorna på capio lundby sjukhus tror jag. KUL.

kommentarer
Postat av: Jakoby och inte toby

Haha, jag vet exakt hur det är.

Igår satt jag uppe till två halv 3 och såg på mtv.

När väckarklockan ringde trodde jag att någon ringde mig vid 4 tiden. Sen skulle jag gå upp. fan.

2008-09-16 @ 07:57:23
URL: http://smutspojke.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0