jag behöver er hjälp!


eftersom att det är några stycken som läser min blogg varje dag, så hoppas jag att jag kan få lite olika förslag och svar på det jag undrar om!

1. mascara - vilken är bäst? vilken ger mest längd och volym?
2. hårborttagning - vilken fungerar, vilket märke osv, vax, gele eller kräm?
3. ögonbrynsfärgning - någon som har testat?
4. chiclit - har ni några bra förslag på vilka som är värda att läsa?
5. ert bästa tips för mörka ringar under ögonen?
6. läppstift, vilket är det bästa märket? vill helst ha någon ljusrosa nyans
7. parfym - vilka är era favoriter? jag behöver en ny parfym.

kommentarer
Postat av: J.

1. masterpiece max är väldigt bra enligt mig.

2. vax är jobbigt, du måste låta håret växa ut ganska mycket, och om du inte har så mycket hår funkar det knappt. veet är bra, och kräm funkar bäst för mig.

3. jag har testat depends bruna, det blev väldigt mörkt och såg ungefär ut som att du fyllt i med kajal (sådär snyggt alltså).

4. alla chiclit brukar vara bra faktiskt, haha.

5. att sova mer och dricka mer vatten ska tydligen hjälpa, men smink funkar alltid.

6. beror på hur mycket pengar du är villig att lägga, men isadora är prisvärt.

7. parfym är svårt, eftersom att det luktar olika beroende på vem som har den, så det bästa är att traska iväg till en affär och prova själv. :)

2008-10-18 @ 16:45:44
Postat av: Jenny

Jag använder telescopic mascara från Loreal. Om den är jättebra vet jag inte eftersom att det är den enda jag anväder men jag tycker att den är bra.

När det gäller parfym så gillar jag Paris Hiltons första (tror jag) den heter bara paris hilton och flaskan är rosa med svarta linjer. :)

2008-10-18 @ 16:47:41
URL: http://whitemarketmusic.blogg.se/
Postat av: alice

1. jag rekommenderar masterpiece max

2. -

3. depend är ganska bra och kostar inte så mycket. Om man inte vill ha för mörka ögonbryn kan man förkorta verkningstiden lite. man får testa sig fram

4. -

5. jag brukar använda oriflames eyecream varje kväll

6. -

7. Christina Aguileras första är min favorit, men det är ju en smaksak.

:)

2008-10-18 @ 16:56:53
Postat av: Anneli

depends snabbfärgning är bäst, du behöver bara låta färgen sitta i 10 sek typ, hur värt som helst!

och blir det för ljust gör du bara om det och tar typ 20 sek istället, det är fett najs:)

2008-10-18 @ 17:00:18
Postat av: emma

jag rekommenderar telescopic mascara från l'oreal :) och parfym, lätt britney spears!

2008-10-18 @ 17:31:28
Postat av: Parre

1. Maybellines ''Great Lash''

2. Har bara testat vett ch den var inget bra

3. -

4. Gossip Girl böckerna är bra, de skiljer sig jättemycket från serien

5. Drick mycket vatten, fukta huden, använd ansiktsmask en gång i veckan och sov minst 8 timmar varje dag, det är det enda som funkar!

6. -

7. DKNY - appel eller Mexx - fly high

2008-10-18 @ 17:40:17
URL: http://piwa.blogg.se/
Postat av: Emma

Nivea Beauté (extreme resist) är en bra mascara som ger både volym och längre fransar. Sen för mörka ringar under ögonen är det bra att dricka mycket vatten, annars har Make up store en väldigt bra concealer. Parfym: DKNY be delicious eller Versace bright crystal.

2008-10-18 @ 17:58:59
Postat av: emma

1. jag har hört att great lash och define-a-lash ska va asbra, annars så har jag själv bara använt massa b-märken och saker av rätt kass kvalitet. (har så pass långa ögonfransar att det mer eller mindre kvittar vad jag använder)

7. jag köper parfym på body shop, vaniljdoften är helt underbar. och dessutom kan man ju kombinera med bodylotion och liknande med samma doft, om man vill förstärka.

2008-10-18 @ 18:08:37
URL: http://jakerkladhest.blogspot.com/
Postat av: Sofia

1. Jag älskar Define-a-lash :D

2. Veet funkar, jag har den blåa på bilden. Men det är ganska jobbigt ändå, för det tar ju lite tid och jag tycker inte att det är en skön känsla på benen efteråt. Dessutom får man gnugga lite om håren ska lossna. Men det funkar.

Har provat deras vax också, men det funkade inget vidare, så jag letar vidare :)



Angående ringarna under ögonen har jag samma problem, men det brukar bli bättre om man ser till att återfukta och gärna blanda in foundation i lotionen (så måste man pudra efter också, annars blir man glansig!). Men jag har inget supertips, men det är ju värt att testa ;)

2008-10-18 @ 18:47:14
URL: http://yellownecklace.blogg.se/
Postat av: A

1. Max Factor Masterpiece är asbra, klumpar inte alls och ger jämna, mörka och långa ögonfransar. En av de bästa jag testat. Annars funkar Diorshow bra också, bara man torkar av överflödig maskara från borsten, blir lätt klumpigt annars.

4. En Shopaholics Bekännelser är väldigt bra.

5. Försöka sova runt 8 timmar/natt och dricka kopiösa mängder vatten (typ två liter/dag). När jag började med det märkte jag en liten förbättring iaf.

7. Britney Spears, Fantasy heter den tror jag.

2008-10-18 @ 19:40:33
Postat av: ika

3. ögonbrynsfärgning - depend , men gäller att inte ha på den alls länge för den färgar på en sekund !

men det ger ett bra resultat och håller länge

5. Det bästa är väl egentligen att sova , dricka mycket vatte som typ alla har sagt . men sen kan du allid fråga på åhlens eller någon annan affär om en bra kräm som tar bort mörka ringar under ögonen .

7. parfym - Jag älskar Britney spears .

den kan heta fantasy . det är iaf den rosa runda flaskan med "diamanter"



puss

2008-10-19 @ 12:22:26
URL: http://viveka.webblogg.se/
Postat av: JESSICA

Mitt tips är försök att undvika gnugga ögonen.

För om man gnuggar ögonen mycket framhävs de mörka ringarna under ögonen mera än vad det är.



2008-10-19 @ 12:38:06
URL: http://jessiiiru.blogg.se/
Postat av: sofia

chiclit - den på bilden är faktiskt sjukt rolig haha, jag älskar den! ska låna hennes andra böcker om shopolic också, de verkar bra :)

2008-10-19 @ 15:20:40
URL: http://anotherherodies.blogg.se/
Postat av: jessica

tack så jättemycket för alla tips! jag uppskattar det verkligen, forsätt att tipsa :D



jag använder concealern från make up store, och den är väldigt bra. men man vill ju gärna ha en långvarig lösning. ska gå och lukta på parfymerna ni har tipsat om, att köpa parfym är det värsta jag vet :D

2008-10-19 @ 16:17:25
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: jennifer

1. max factor masterpiece mascara max

2. vettefan

3. INTE depend, den suger. ja har nån annan som är asbra.

4.

5. cover all mix från make up store är bäst!

6. make up store

7. cchanel coco mademoiselle & diesel fuel for life

2008-10-19 @ 23:18:57
URL: http://jjen.devote.se
Postat av: Sanna

Den bästa parfymen måste vara lacoste touch of pink, eller dream of pink. Dom luktar liknande men min favorit kommer alltid vara touch of pink.

den bästa mascaran är den jag har nu, maybelline define-a-lash volume mascara. den med rosa borste, den förlänger och ger inga klumpar.

Ögonbryns färg, jag har alltid färgat mina ögonbryn med hårfärg :O

hoppas du finner något bra :*

2008-10-20 @ 10:14:34
URL: http://storyofsusanna.blogspot.com
Postat av: cuntwanker

mascara - LOREAL paris, intesifique. grym!

parfym - britney spears, en rund rosa parfym, grymt god!

2008-10-20 @ 11:33:37
URL: http://cuntwanker.devote.se
Postat av: linnea

1. masterpiece mascara från maxfactor är allra bäst. kostar väl 150 kronor men du kan ju flytta borsten mellan olika mascaror, är ju borsten som spelar roll tycker jag.

5. cover all mix från make up store är absolut den bästa, den är dyr men räcker länge och funkar verkligen.

7. hm, fantasy med britney spears eller cancan med paris hilton

2008-10-21 @ 10:52:53
URL: http://ghostflower.blogg.se/
Postat av: Anonym

Isadora enligt mig, men maybelline är också bra!

Jag använder hårborttagningskräm från veet, det är lätt, snabbt och funkar bra.

Beror lite på om du har ärftligt mörka ringar under ögonen eller fått det pga lite sömn osv.

På läppstift är det abslout Nouba. Den som ser ut som ett läppglans fast är ett läppstift, alltså matt, love it.

Parfym, hmm, finns så många. Diesels nya!

2008-10-22 @ 06:48:44
Postat av: andrea

PARFYM: Paris Hilton- heireless är bäst!

2009-01-02 @ 20:06:33
URL: http://candylollipop.devote.se
Postat av: Anonym

1. de bästa mascarorna är lätt alla från Lancome, min favorit är Hypnose. Den ger volym längd och allt :) värt att testa alltså. lancome - true love säge rjag bara



2. "Krämerna" från Veet är faktiskt värt att testa. brukar köra på rosa paket

3. att färga ögonbrynen tycker jag blir bäst på salong. även noppringen också. ligger väl runt 100-200 kr:) annars lär depends vara bra.



4. alla gossip girl?:P haha nej ajg vet inte

5.

det är den du har på bilden! från make up store

6. MAC

7. Gucci envy me :)

2009-02-01 @ 12:49:17
Postat av: Anonym

förresten lancome kan ju ligga åp 250-260 men det är ändå värt att testa :) loovar!

2009-02-01 @ 12:50:31

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0