vart tog all snällhet vägen?

vi behöver mer vänliga människor i den här världen.
då hade vi nog kunnat få stopp på både krig och svält.

jag stod i kön till kassan på ica maxi, hade en vara men stod och väntade precis som man ska göra trots högen av varor på bandet framför mig. jag sträckte mig efter en sån där sak man lägger mellan varandras varor, och mannen som stod framför sa förlåt - som om det var hans ansvar att lägga den där egentligen. sedan lät han mig gå före för att jag bara hade en vara. jag sa tack och log lite som man ska göra. och det kändes så bra, att bli behandlad och uppmärksammad på det sättet av en främling.
jag lämnade ica med ett leende på läpparna.

kommentarer
Postat av: Sandra

jag tycker du har sjukt intressanta inlägg och åsikter och håller med om mycket, läser så ofta jag kan (:

2008-05-06 @ 20:13:23
URL: http://heroinkick.blogg.se

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0