jag vill pusta ut.

jag vill ha mitt välförtjänta sommarlov nu.
och inte om 3½ vecka. jag står inte ut.

det är hundra nya saker hela tiden. nya saker som vi ska börja med, saker som måste avslutas. och sen har jag fortfarande inte skrivit samhällsrapporten. blir nog att göra det på tisdag då det förhoppningsvis är resursdag hela dagen. sen missade jag en lektion i svenska då vi skulle börja på något nytt, men det återkommer väl. provet har vi imorgon. jag har skrivit 5 sidor anteckningar på datorn om upplysningen och romantiken. det är inte så att jag inte är intresserad av litteraturhistoria, det är ganska intressant och fascinerande. men det är så förbannat tråkigt. så mycket som man ska få in i huvudet, och aldrig tar det slut.

svenska har alltid varit ett av mina favoritämnen. men nu vill jag skriva. inte läsa, i alla fall inte om saker som hände för hundratals år sedan. hela tvåan har gått ut på litteraturhistoria med ett inslag av språksociologi. det är visserligen skönt att vår lärare inte kan sluta prata, då slipper man göra saker på lektionerna, förutom att lyssna då.

men jag har gjort mig förtjänt av ett sommarlov nu. ångesten blir inte bättre av alla saker. har fortfarande samhällsrapporten + oppositionen + nytt arbete om samhällsproblem som gestaltas i film, i naturkunskapen ska vi hitta lite fakta om koldioxiden och diskutera det nästa vecka, teoriprov i idrotten nästa vecka, och vi har ett arbete i stresshanteringen - är klar med ena halvan, matten är vi ganska klara med OCH SEN ÄR DET INGEN MATTE PÅ ETT JÄVLA TAG. svenskan är det nytt arbete som sagt, samarbete i engelskan tydligen. fattar ej. i medieproduktionen ska vi göra klart vårt nyhetsprogram och sen de sista lektionerna ska vi ägna oss åt komplettering. kan hända att jag får fota isåfall eftersom att jag missade det på tidningsprojektet.

det är maj. i början på juni slutar vi. jag pallar inte.


kommentarer
Postat av: Anonym

det kommer gå bra, vi hejar på dig!

2008-05-12 @ 11:54:09

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0