honey, i'm home.

tåget rullade in på centralen för ungefär två timmar sen
man klev av och kände direkt av vart man var, i göteborg
och varje gång man kommer hem känns det både bra och dåligt

när jag kom innanför dörren var det både en och två saker som hade förändrats, bara på några dagar, nya galgar, matta till skorna, i skåpet stod nya dricksglas och när jag kom ner stod en svart sängram och väntade. min kofta som legat i tvätten i säkert två månader var tvättad. till helgen ska vi antagligen möblera om och få in den stora sängen på mitt rum, yay. tv:n som satt på väggen men som bara visade myrornas krig är borta. och till helgen blir det även släktkalas för mamma som fyllde år i helgen och för mig som fyller år första helgen i juni.

aja! att skolka en fredag var helt okej. inga skuldkänslor iaf. helgen var väl som vanligt, vi tittade på film och sov en del. tabletterna funkar prima, atarax iaf, de andra har väl inte visat så mycket än. det enda som är lite annorlunda är att jag inte känner av om jag är hungrig särskilt ofta. både bra och dåligt. tågresan upp var som vanligt, jag läste och försökte skriva anteckningar till ett prov. tågresan hem var likadan, läste ut boken och började på en ny. men jag gillar att vara borta, att vara med min älskling. han gör det värt.

en måndag mindre är skönt det med, trots att tidsuppfattningen blir lite konstig. det känns som söndag. imorgon ska vi debattera - fattar inte hur - på naturkunskapen, på engelskan får vi tillbaka våra nationella och svenska vet jag inte om vi ska ha alls. måste samla krafter och köra slutspurten. för nästa vecka slutar vi och nästa vecka fyller jag år!

kommentarer

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0