en enda stor boll av ångest

inte kunde jag fly från dagens ångest den gången heller!
den smyger sig på och byter ständigt skepnad,
och man blir lika överraskad varje gång.

egentligen har hela veckan varit en enda stor boll av ångest. har gråtit varje dag, förutom fredagen. fredagen var ganska bra. med ett mvg på en uppgift och ett vg i slutbetyg i matematik b, något som jag oroat mig över. men trots att det är så skönt att bara kunna släppa vissa saker, känna att vissa saker är över, så hjälper det inte. det kommer nya saker att ha ångest över.

och det som gör mest ont nu, som jag har mest ångest och oro över nu. det är nog det värsta. förlorar jag dig, så förlorar jag allt. och jag vet inte om jag kan klara mig utan dig. vi sitter i ett skepp ute på ett stormigt hav och vi vet inte om vi ska klara oss utan en skråma eller gå på grund på havets botten. jävla helvete. det skulle aldrig bli såhär, inte med dig och mig. aldrig. vi skulle ha det bra hela tiden och vara kära tills dagen vi dog. men jag har förstört allting. min sjukdom har förstört allting.

jag är orolig för hur veckan kommer att ta sig, särskilt när jag mår såhär nu. om tabletterna gör det värre kommer jag inte att klara mig särskilt länge utan hjälp. fyfan. jag orkar inte. allt gör så ont.

kommentarer
Postat av: Anonym

man vill bara svepa in dig en filt och göra så att du mår bra. typ.

2008-05-18 @ 15:18:56
Postat av: jessica

jag önskar att det gick

2008-05-18 @ 16:37:29
URL: http://jessecupcake.blogg.se
Postat av: Ida

gud vad jag älskar din blogg!
du skriver så sjukt bra. det verkar som att du verkligen skriver vad du föler. alt verkar vara så sant. du förtjäner inte att må så dåligt. skulle önska jag kunne hjälpa dig, för jag vet hur du föler. ångesten tar över och allt känns hopplöst.. det är den värsta kännslan i världen.

(again, ursäkta min svenska, jag är norsk)

2008-05-18 @ 17:08:50
Postat av: belinda

ååh, jag älskar din blogg och jag älskar dej! Du skriver så perfekt! Man fattar verkligen. Har kollat på din bilddagbok med och förstått att du har en pojkvän som heter Charlie, är det honom du menar? För isf förstår jag precis, min pojkvän och jag har precis tagit en paus och det känns för jävligt. Hoppas det blir bättre för du är en slags idol för mej, du är så cool!

2008-05-18 @ 18:37:29
URL: http://belindaborginger.blogg.se

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0