det är en ny dag.

och jag tänkte att jag kunde nämna alla de bra saker som hände under tisdagen, trots nyheterna om min kusin. efter att jag har börjat med antidepressiva mår jag bättre. jag känner mig gladare och på något sätt ser jag positivt på saker och försöker hålla humöret uppe.

dagen började med att jag sov lite längre, struntade i naturkunskapen - inget viktigt, sen var det engelska - fick tillbaka massa saker och fick beröm av min lärare plus ett mvg, woho, inte så oväntat men jag är stolt. sen tömde vi skåpen. känslan av att sommarlovet låg bakom dörren började bubbla. skulle egentligen till frisören imorgon men hon hade skrivit ner fel tid och så, så det blir på lördag. vilket funkar helt okej. imorgon ska jag istället baka tills på torsdag då vi har skolavslutning och sedan sommarlov. välförtjänt.

jag låg ute och solade i ungefär en timma, de andra dagarna jag har gjort det har det inte tagit något. men nu - jeez, har bränt mig lite. men det är najs! lite röd och varm i kroppen, så nu får jag chilla med solandet. fortsätta läsa, vilket är jättehärligt. på lördag blir jag nästan vuxen. hultsfred blir på tisdag. obama blir demokratkandidat.

livet rullar på, trots att saker händer. ni ska inte missta er, för jag är verkligen ledsen över det som har hänt. det är helt ofattbart, jag kan inte skriva det nog med gånger. men livet fortsätter. kanske har jag inte insett det egentligen, kanske har chocken inte lagt sig, och det kanske är därför det är lättare att hantera, eller trycka undan. jag önskar att hon fortfarande fanns. jag önskar att jag fick spendera mer tid med henne. jag önskar att hon kunde mått bra.

men mest av allt, önskar jag att hon har det bättre där hon är nu.

kommentarer

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0