if i was a rich girl,

alltså. ibland önskar man att man vore en bortskämd skitunge som ett par av sina före detta vänner. att man fick pengar då och då av sina föräldrar utan att lyfta på arslet. nu är det självklart inte så utan jag lever på mitt studiebidrag varje månad, och får sällan extra pengar av mina föräldrar om vi inte kommer överens över något. jag är bortskämd till en viss del, fick en systemkamera i julklapp och ska få hultsfredbiljett i födelsedagspresent. det är jag tacksam för. men ibland önskar man bara att man hade en extra tusenlapp lite då och då.

jag ska självfallet inte klaga över hur fattig jag är osv, jag vet att det finns människor som har det mycket värre. pengar leder till lycka, vad man än säger. hade jag inte haft några pengar hade jag inte kunnat åka till min älskade pojkvän och göra diverse saker. men det som irriterar mig mest just nu med att inte ha pengar är att inte kunna gå på spelningar.

i år har jag varit på två spelningar, det var my american heart och the blackout i malmö och panic at the disco i stockholm. i slutet på maj kommer silverstein till göteborg och jag ska förhoppningsvis se dem då. något som fick mig att flippa lite idag är att the used kommer till west coast riot den 26 juni. biljetten kostar nästan 600 kr, och det är inte direkt värt att betala det för att endast se dem. missade the used förra året när jag var i usa istället för i sverige. enligt rykten kommer plain white t's till stockholm i augusti, och det finns ett flertal festivaler med band som jag inte hade tackat nej till att se, men ekonomin tillåter nog endast hultsfred.

pengar är lycka, inte pengarna i sig, man blir väl inte direkt lycklig av att bada i ett hav av bakteriesprudlande sedlar. däremot så leder upplevelser till lycka, och utan pengar kan man inte uppleva saker. man kan inte resa till usa och köra roadtrip all over och bara fota, man kan inte åka vart man vill för att se band man lyssnat på i åratal, man kan inte träffa vem man vill när man vill, hur mycket man än vill det. det finns så mycket saker som man kan göra för pengar som bidrar till lycka. personer kan inte köpas för pengar, det är oftast personer som bidrar till lyckan, men för att träffa de personerna behöver man både sedlar och mynt.

var förövrigt nere på allum idag och inhandlade lite saker. lovely.


kommentarer
Postat av: Jennifer

Så rätt, som vanligt.
Hur många gånger har man inte funderat över det där? Önskat att man hade mer pengar. Önskat att man kunnat gå på ännu fler spelningar, kunnat åka och träffa sina närmaste vänner..
Nej, pengar är svårt... Svårt att skaffa och svårt att hålla kvar. Och egentligen är det bara några sedlar med tryck på?
Du är lycklig som ska på Hultsfred i alla fall.. vill så gärna dit. Men just nu är det Moshpit Open som jag hoppas på härnäst. = )

2008-04-29 @ 20:30:19
URL: http://sarcasmanirony.blogg.se
Postat av: Anonym

det hä är jättejätte sent att skriva men jag är 13 och får pengar när jag vill och hur mkt jag vill, är det bortskämt ?

2008-07-12 @ 23:31:52

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0