extreme home makeover,

även detta program präglar stundtals mitt tv-tittande, när made är ointressant eller då det är reklam knappar man över till tv3 och hoppas på det bästa. själva programmet i sig är väl ingenting man direkt följer, sitter och laddar ner, men det är ett jävligt bra program. idéen om att bygga nya hem till de som verkligen behöver det är guld.
trots att innehållet i programmet till stor procent handlar om reklam för diverse kedjor och företag i det underbara amerika, så blir det något bra i slutändan. jag vet ingen bakgrundsfakta, ingen insider-information, men tummen upp för människor som hjälper andra. vi behöver fler personer som hjälper andra, hjälper varandra, människor som slutar vara själviska för en stund. då hade världen varit hundra gånger bättre.

kommentarer
Postat av: Anonym

jag blir bara lite arg över att de måste göra det så extremt, om de skulle bygga "normala" hus så skulle de kunna hjälpa så många mer.

2008-04-23 @ 19:47:55
Postat av: jessica

jo, jag håller med. i vissa fall blir det FÖR extremt och jag antar att de inte direkt håller på budgeten,

2008-04-23 @ 20:01:28
URL: http://jessecupcake.blogg.se
Postat av: pörsy

tycker dessutom att om dom nu vill göra något gott så kan dom dra sig till new orleans och bygga upp husen där, det känns mer nödvändigt att bygga för folk som knappt har något hus alls än för USAs vita medelklass som ändå har det helt ok.

2008-04-24 @ 21:02:09
URL: http://steplightlystayfree.wordpress.com

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0