trygg i göteborg?

känner du dig trygg i göteborg? känner dig säker om kvällarna när du ska hem osv? vilka ställen ska man undvika i göteborg? ska nämligen flytta dit om några månader och just nu bor jag i jätteliten stad.

jag är paranoid och tror alltid att det värsta ska hända. så jag är väl egentligen inte rätt person att fråga. sen skulle jag väl personliga undvika hisingen främst. tycker att det är ganska säkert inne i stan och på bussar/spårvagnar. viktigast är väl egentligen att inte gå ensam när det är mörkt. jag har klarat mig väldigt bra hittills. på helger är det alltid mycket folk i stan, även på nätterna. så då känner man sig rätt säker.

om någon annan göteborgare känner för att säga något mer så kan ni kommentera :)

kommentarer
Postat av: A

Hisingen har oförtjänt dåligt rykte. Biskopsgården har en del riktigt fina gårdar med mycket barnfamiljer. Hammarkullen och Hjällbo är dock rätt otäcka.

2010-12-26 @ 13:03:35

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0