oh jävlar. batman - the dark knight.

herrejeeezuz.  jag satt som på nålar under hela filmen. helt i extas utan någon clue om vad som skulle hända next. jag blev inte besviken. först trodde jag att filmen tog slut, men så var det inte, och hade det varit så hade jag blivit besviken, men det blev jag inte. rollprestationerna är ju inte att prata om. christian bale, för det första - mums, för det andra - amazing. mycket imponerande. och varken morgan freeman eller michael caine gör någon besviken. mycket erfarna och mycket duktiga. maggie gyllenhaal gör också hon en bra roll. och sist men inte minst - heath ledger. oh. en sån man. mycket övertygande som jokern. gör honom riktigt äcklig och motbjudande trots att det ändå är heath under sminket.

ahhhh. se den. jag vill se den igen. fast på bio. det hade varit mäktigt.
woah. jag gillar den. very much. 5/5. minst.

WHY SO SERIOUS?

kommentarer
Postat av: Anonym

angående filmtips; tankafett.com har bra filmer, lätt att hitta ohsåvidare. :)

2008-10-11 @ 18:06:42
Postat av: Sanna

jag älskar denna film. Grät lite faktiskt, men bara för att jag har alltid gillat heath ledger och han var en underbar skådespelare, så synd att han är död.

2008-10-12 @ 04:10:29
URL: http://storyofsusanna.blogspot.com
Postat av: jessica

ja, heath har alltid varit bra sen man såg typ.. en riddares historia och tio orsaker att hata dig. men sen blev han riktigt duktig. (:

2008-10-13 @ 23:15:14
URL: http://jessecupcake.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0