olycka på liseberg idag

jag hade precis kommit upp och satt mig i microrummet där vi lyckohjulare har bänkat oss då en person stormar in och säger att rainbow har kraschat. nyfikna som de flesta är kommer det upp massa frågor och vi kollar ut genom fönstret, och mycket riktigt ser vi på långt håll att rainbow är sne. efter några minuter hör man ambulanser, polisbilar och helikoptrar som tar sig till platsen. till slut spärrar de av området bortanför topphjulet och spelhuset, och alla som hade sina hjul där fick stänga och mer eller mindre gå hem. vi andra jobbade på som vanligt. märkte inte av så mycket av själva olyckan, men arbetsledarna är otroligt underbara och frågar hur vi mår och sånt.

när jag kommer hem är nyheten på tv, både från nyhetssändningen i stockholm och göteborg. klart att det blir lite uppståndelse när sånt händer, men ingen blev allvarligt skadad som tur är. de flesta är väl chockade. lite läskigt när sånt händer, men jag litar fortfarande på liseberg trots olyckor. de som har hänt har ju varit milda, om man säger så. de testkör ju attraktionerna ofta, och inget särskilt hade ju märkts innan olyckan hände.

 

så ja, jag sov hos mormor igår och allt gick jättebra. tog knappt tio minuter att gå till jobbet därifrån, sen jobbade jag elva timmar och pappa kom och hämtade mig. mammas kusin och hans fru är här och sover över :D de, mamma och pappa och mormor ska med till liseberg imorgon när jag jobbar. lite synd att jag inte kan gå med.

fick lite lön idag, 1 100 kr, för en utbildning och en dags arbete :) woho. nu är det dags att sova, jobbar till 23:30 imorgon!

kommentarer

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0