så många nordiska filmer!

är det bara jag som upplever att det finns extremt många svenska/nordiska filmer ute just nu? både på bio och som kommit ut på dvd? jag har ingen kärlek till svensk film överhuvudtaget. så jag lär väl knappast se någon av dem, så vidare filmen i fråga får riktigt bra kritik. svensk film varken intresserar eller imponerar mig.

de senaste svenska filmerna jag har sett är nog låt den rätte komma in, flickan som lekte med elden och bröllopsfotografen, och innan dess det sjunde inseglet - endast för imdb. och det var för några månader sen. vad tycker ni om svenska och nordiska filmer? finns det någon film som imponerar?

kommentarer
Postat av: vix

svenska filmer är mina absoluta favoriter, jag avskyr amerikanska.

2010-11-18 @ 03:25:18
Postat av: Kristìn <3 David

tycker om alla 3 som är baserad på stieg larssons böcker :)

2010-11-18 @ 10:08:40
URL: http://xoxomassacre.blogg.no
Postat av: mia

jag tycker att Låt Den Rätte Komma In är helt underbar, men det kan ju också beror på att jag älskar boken. Tjenare Kungen är också bra, men det är ändå vissa delar i den som jag inte riktigt gillar ..



och jag har tänkt på en sak; i nästan alla svenska filmer/serier/whatever så visas minst en person naken (åtminstone halvnaken). what's up with that? haha!

2010-11-18 @ 11:56:14
URL: http://keeponrunning.blogg.se/
Postat av: Mari

Ja Ondskan! Annars har jag nog inte sett så många..

2010-11-18 @ 14:14:06
URL: http://serne.blogspot.com
Postat av: fff

max manus är riktigt bra, en norsk film om andra världskriget - norges mest påkostade film någonsijn och det märks!

2010-11-24 @ 00:20:31

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0