oscarsgalan 2010

nu har jag visserligen bara sett knappt hälften av filmerna
men gissa lite kan man ju alltid göra!

best motion picture of the year: avatar eller inglourious basterds.
best performance by an actor in a leading role: colin firth eller morgan freeman.
best performance by an actress in a leading role: helen mirren eller gabourey sidibe
best performance by an actor in a supporting role: christoph waltz
best achievement in directing: james cameron eller quentin tarantino
best animated feature film of the year: up eller fantastic mr fox

både avatar och inglourious basterds lär kamma hem oscars.
avatar vinner väl antagligen visual effects och allt sånt.
men jag har som sagt bara sett 15 av minst 40 filmer.

erkänn alla hoppas på att avatar kammar hem i alla kategorier?
kommer aldrig komma i närheten av min älskade return of the king iaf <3


kommentarer
Postat av: parre

jag är glad att the hurt locker blev kvällens stora vinnare, det förtjänade den! avatar var helt enkelt inte oscarmatrial, är dock lite småledsen att inglourious basterds inte kammade hem något pris, ja förutom bästa manliga biroll.

2010-03-08 @ 12:35:21
URL: http://parastos.blogg.se/
Postat av: julia/itzy

INGEN kan komma i närheten av LOTR någonsin ;)

2010-03-08 @ 17:15:40
URL: http://juliasho.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0