till linnea!

Missade att ställa frågan i frågestunden men jag är lite nyfiken på hur du gör när du tar ut piercingarna, har du Retainers då? Sen så är jag sugen på att pierca tungan, men vill inte riktigt skada mina tänder. Upplever du att den har skavt på tänderna mycket?

när jag jobbar så byter jag ut nässmycket till ett som är i plast och lite mer diskret. i min septum har jag en retainer som ser ut som ett U som man viker upp. de i läppen brukar jag bara ta ut, sen när jag är hemma sätter jag i ringar så att hålen inte ska dra ihop sig så mycket. men jag har ju haft den ena sen 05 och den andra sen 06. ska köpa nya retainers till läppen tror jag.

tungpiercing - lite allmänt bara, för det första så gör det inte ont, det är bara jobbigt första veckan med svullnaden. sen så när svullnaden har gått ner måste man byta stav och se till att den är i rätt längd. för är det för lång är det lätt att råka bita på den, tycker jag. men jag tycker inte att den har varit något större problem förutom då man råkar bita till, då blir man lite skraj men jag har gjort det många gånger och ingenting har hänt! tror att det är mer skadligt för tänderna om man har en i läppen, särskilt om det är en stav då plattan alltid kommer att komma åt tänderna.

:)

kommentarer
Postat av: Anonym

en bekant till mig hade tungpicering i 6 år, hennes tänder var mer elelr mindre förstörda, kostade flera tusen att fixa dem. så de skadar mycket mer än man tror!

2010-01-02 @ 23:54:02
Postat av: Jenny

fast de är ju verkligen olika från person till person!

verken min tung piercing eller läpppercing rör mina tänder! ( har en rätt fet underläpp haha) och den i tungan nuddar aldrig mina tänder!

så herregud de är ju verkligen olika från person till person. Finns ju de personerna som sitter och tuggar på sina tungpiercingar.. tror också att de är de personerna som gör så som skadar sina tänder!



Bara ett litet medelande till dig ovanför =) hehe

2010-01-03 @ 12:01:22
Postat av: Linnea

Tack :'D

Kunde nästan gissa att det inte gjorde så ont. Piercade bröstvårtan för ett par månader sedan och alla sa att det skulle göra superont men det kändes verkligen inte alls!

Man kan väl kolla med tandläkaren när man är där, innan alla tänder är helt förstörda :O

2010-01-03 @ 12:01:36
Postat av: jessica

sv: eller hur, när jag hade piercat mig i läppen så sa tandläkaren att det inte var så bra för tandköttet och tänderna men dom har inte sagt något annat om det sen dess! så hittills har det väl inte gjort någon skada :D

2010-01-03 @ 17:19:21
URL: http://jessecupcake.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0