2009, ett år har gått och var har jag uppnått?

det var väl egentligen meningen att jag skulle skriva ett sånt här inlägg tidigare. innan året tog slut eller innan det nya året hade kommit igång på riktigt. men sen så kommer saker emellan och man hittar varken tid eller lust eller vilja. och sen tänker man "vem bryr sig egentligen? vem kommer läsa det här?" och svaret är oklart och anledningen till att jag skriver är ju för mig själv. kanske skriver jag för att få insikt, för att inse att jag har gjort fel och att jag borde gjort saker annorlunda eller att jag borde ta det nya året seriöst och göra något med mitt liv.

vad har jag gjort 2009? året började med ångest. jag var blond. försökte komma igång med träningen. såg twilight. tog itu med mitt skolkande och satte rekord på frånvaropappret - lyckades komma upp i 40%. åkte till stockholm. såg metro station. fest här och där. blev lämnad ensam hemma i en vecka. fixade ett mvg i psykologi a. fick ig-varning i idrott. mvg i english certificate som jag var jävligt stolt över med tanke på att jag var där max hälften av lektionerna. började mitt projektarbete och gav upp. blev ihop. drog ut visdomstand. bangade underoath. började jobba. blev överlycklig när jag fick mvg i english oral prof och religion. fyllde 19 och grät. såg älsklingar ta studenten. tog själv studenten.

blev brunhårig. drog ut ännu än visdomstand. såg morrissey. träffade människor. min första tatuering. hultsfred och fylla. tre veckor i usa. såg all time low och the audition. var riktigt full och ramlade och hade jätteroligt. såg tre låtar med håkan hellström. ännu en tatuering. tatuerade. blev svarthårig. jobbade jul. såg new moon. beställde tröjor. klippte lugg. sovit.

och sen var det dags att säga farväl det 2009. under året har jag saknat, jag har älskat. varit fylld av ångest och trott att jag skulle dö. varit hög på glädje och hoppats att det skulle vara så förevigt. jag har gråtit floder. jag har känt mig så hjälplös och ensam. jag har suttit fast i mörker. jag har kommit upp bara för att falla ner igen, om och om igen. jag har tagit tabletter varje dag. hoppats. och blivit besviken. på mig själv och på andra. jag har hatat. varit arg. jag har försökt bota min ångest med socker, alkohol, kläder och sömn.

jag har fått nya vänner och tagit vara på de gamla. dom som får mig att försöka. att fortsätta. trots all hjälplöshet och ensamhet och mörker. och det älskar jag dom för. jag älskar mina vänner med hela mitt hjärta och ibland tror jag inte att dom förstår hur mycket det är och hur mycket dom betyder för mig. ibland tar jag dom för givet. ibland tar jag ut ilska och ångest på dom. och det är inte rättvist. men de stannar kvar. dom gör mig till en bättre människa.

ni gör mig till en bättre människa, ni läsare. jag slipper känna mig ensam. jag får respons. det känns som om jag betyder något. det är guld värt ska ni veta. och jag önskar att jag kunde få ge varenda en av er en jävligt lång kram.

365 dagar och vad har jag uppnått? jag vet inte. jag har misslyckats. jag har inte blivit klar med skolan, jag har inte skrivit in mig på arbetsförmedlingen, jag har inte tränat regelbundet, jag har inte gjort tillräckligt. varför? brist på energi, motivation, lust, ork. en hjärna med alldeles för många tankar. jag är ofokuserad, okoncentrerad, tankspridd, splittrad, passiv.

jag önskar att jag kunde förstå att jag duger som jag är. att jag kan klara vad som helst bara jag bestämmer mig för det. att livet är meningsfullt. att jag kommer klara mig.

jag är 19 år och det känns som om jag inte kommer komma någonvart i livet. jag intalar mig själv att jag inte duger. att mina betyg inte är tillräckligt bra. att jag inte är tillräckligt smal. att jag inte är tillräckligt söt. att jag inte är tillräckligt smart. att jag aldrig kommer lyckas bli klar med skolan och aldrig lyckas ta körkort. jag är 19 år och har redan gett upp.

jag hoppas bara att 2010 kommer bli annorlunda.

kommentarer
Postat av: Ninni

Jag hoppas också att 2010 blir ett bra år. kanske flyttar jag till gbg, har ångest över att det kommer bli svårt att skaffa jobb, börja skolan utan att behöva gå om och hitta nya vänner där. men det ordnar sig säkert :) Det är bra att du tar vara på dina gamla vänner. Det gjorde inte jag och nu ångrar jag mig väldigt mycket. Du är en fin person även fast jag inte känner dig och du verkar vara en jättesmart tjej.

2010-01-09 @ 01:22:23
Postat av: Anonym

for what it's worth tycker jag ärligt talat att du verkar sötare och smartare en de flesta andra jag vet, dessutom läser jag, samt måånga andra, din blogg vilket måste betyda att du är en intressant person :)

2010-01-09 @ 02:23:08
Postat av: S

Hoppas att du lyckas med det du vill. Du verkar vara en sådan fin person. Tack för en bra blogg :)

2010-01-09 @ 02:50:47
Postat av: andrea

det kunde ha varit jag som skrivit det där. varenda litet ord.

2010-01-09 @ 06:55:59
URL: http://ablomsterberg.blogspot.com
Postat av: marrebarre

"att jag inte är tillräckligt smart....."

Herregud. Din kategori "samhälle och åsikter"

är fan det bästa jag läst på skitlänge. Du är ju grym.



Jag känner dig inte, men jag gillar din blogg. Den är real. Jag tror du kommer kicka sönder 2010 och året därefter och osv osv, osv!



Att du ens skriver det här inlägget bevisar ju att du klarar det (allt). YOU GO GIRL!

2010-01-09 @ 10:25:18
Postat av: Anonym

Önskar att man kunde sätta ord på allt det där bra man tycker om dig. Men det är svårt. Men du är bra. Jävligt bra.



Jag följer nog över 30 bloggar och dina inlägg är dom man blir mest excited över att få läsa. Det är ju bara på "blogg-nivån" jag känner dig, så vad jag kan säga är att du har den smartaste, snyggaste och mest äkta bloggen jag vet.



Hoppas du får ett bra 2010.

2010-01-09 @ 13:54:58
Postat av: matilda.

if i had a nickel för varje gång jag tänker så..

2010-01-09 @ 15:18:21
Postat av: lilli

jag tycker du är en grymt intressant person. älskar din blogg. inte bara för att du är jättefin utan också för att du är smart och har bra smak när det gäller film o sånt hihi. <3

2010-01-09 @ 15:36:06
URL: http://sofialill.blogg.se/
Postat av: Kristìn - mangaa @ bdb.

jag läser allt du skriver sötis, och du är verkligen tillräckligt söt och bra i mina ögon, nu finns du även på min msn och gissa vem som kommer kolla efter dig först när hon loggar på, jo jag. Jag gjorde et signkort åt dig förra året, och det var inte för att jag bara tycker du är söt men det är för att du betyder mycket för mig även om du kanske inte vet det, jag bor i Narvik i Norge och du långt där borta i Sverige betyder nog mer för mig än många av mina kompisar här, jag har din blogg först på min toolbar och jag kollar alltid om du har uppdaterad med en gång min dator vill öppna mozilla. Jag skulle önska du bodde här, eller nej, jag där borta, då skulle jag vilja vara med dig även om jag bara är 17 och du 19. En gång hoppas jag vi kan träffas, för jag är inte en såndär OHMYGOD CUPCAAAAAKE!!! HEY JESSIE!!! bara för att du är snygg, söt och har en fin blogg, jag gillar dig som person, du verkar så snäll och du är en bra person, du skriver så personligt och jag läser allt, varje liten punkt och komma, för jag bryr mig.

2010-01-10 @ 17:28:50
URL: http://xoxomassacre.blogg.no
Postat av: Amanda

Jag känner igen mig i allt.

Jag är också 19 och har ingen framtid alls, för jag kommer inte klara av det.

2010-01-11 @ 03:08:02
URL: http://yodadog.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag är en (enligt mig) bra människokännare även fast jag kanske inte alltid lyssnar på min magkänsla. Har haft rätt om att ett flertal personer som har stått mig nära inte är att lita på, vilket har visat sig vara rätt.

Du känns som en väldigt bra person, en sån man vet finns där och som man själv vill finnas där för. Min magkänsla säger att du är en väldigt fin vän, dina vänner är lyckligt lottade :*

2010-01-11 @ 18:57:56

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0