bildredigering!

fick nyss en fråga om hur jag gör, så jag tänkte att jag kunde visa det lite snabbt och enkelt med hjälp av lite print screens. jag använder mig främst av curves och selective colors när jag redigerar. i photoshop cs, såklart!

 



steg 1: adjustments -> curves. heter kurvor på svenska om jag minns rätt. 
steg 2: dra lite upp och ner tills du blir nöjd
steg 3: adjustments -> selective colors. selektiv färgändring eller något.
steg 4: välj vilka färger du vill ändra, man kan till exempel välja att bara göra det som är svart mörkare, eller göra det lite blåare osv. man kan dra ner på olika färger. med neutrals ändras alla färger i bilden.
steg 5: exempel på hur det blir beroende på vad man ändrar. tryck ok.
steg 6: använder curves igen för att göra den lite ljusare.
steg 7: adjustments -> brightness/contrast
steg 8: dra i contrast för att skapa mer/mindre kontrast, och dra i brightness för att göra den ljusare/mörkare.

sen körde jag med ännu mer curves för att få slutresultatet där uppe. :) hoppas att det hjälpte lite! fråga på om det är något ni undrar om.

kommentarer
Postat av: angelicato

bra tips :)

2010-04-13 @ 01:00:00
URL: http://angelicato.se

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0