district 9

man hamnar direkt in i filmen och historien om rymdvarelserna börjar berättas. de är varken gulliga eller blodtörstande, utan mest förvirrade. det finns en hel del motstånd mot rymdvarelserna och folk som vill få bort dom. filmen utspelar sig intressant nog i sydafrika (paralleller till apartheid?) och filmas som en dokumentär med diverse intervjuer och nyhetsinslag. jag vet inte varför filmen inte fastnar hos mig för jag märker efter ett tag ett jag känner mig lite uttråkad trots att det finns en hel del spänning i den. vet att jättemånga har hyllat filmen och den har redan hamnat högt upp på imdb's top 250, men för mig gör filmen inte mycket.

betyg: 3/5

kommentarer

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0