fick nyss världens utskällning

underbart att man blir utskälld för att man mår dåligt
jättekul.

kommentarer
Postat av: Anonym

av vem? och för vad?

2009-03-10 @ 17:12:28
Postat av: jessica

av min mamma. för att jag inte gick till tandläkaren, för att jag sov för länge, för att jag inte varit i skolan osv. hon har inte ens frågat hur jag mår.

2009-03-10 @ 17:16:13
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Therese

Föräldrar accepterar sällan att sina barn mår dåligt psykiskt. Dom tänker "nej hon fjantar sig" eller total ignorerar faktan som finns mitt framför deras näsa. För ingen vill ju att sitt barn ska må dåligt men endå vill dom inte se, inte höra och ännu mindre förstå.



Jag tycker du är en stark tjej Jessica och du kan fan klara det här. Ibland funkar det helt enkelt inte att gå till skolan och fuck the world, världen får acceptera det. Skolan med. Jävla skitskola



Hoppas du börjar må bättre snart



Kram Therese (vi känner inte varandra)

2009-03-10 @ 17:26:47
Postat av: mikaela

Föräldrar gör bara så för att de skäms över att ha ett barn som mår dåligt, hon är säkert kurator eller psykolog, de brukar tänka så.

2009-03-10 @ 19:56:00
URL: http://translucent.blogg.se/
Postat av: Michelle

Jag vet precis vad du menar. Min mamma fattar aldrig nånting när det kommer till min psykiska hälsa.

2009-03-10 @ 21:09:13
URL: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/
Postat av: jessica

det suger.

2009-03-10 @ 21:13:34
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Emma

jag måste bara påpeka att föräldrars förmåga att hantera det faktum att deras barn mår psykiskt dåligt inte har ett dugg med att göra om de jobbar som psykolog eller inte.



Jag känner varken dig eller din mamma, men jag har upplevt liknande situationer där andra sagt precis samma sak som dig. Att föräldrarna inte lyssnar eller förstår att man mår dåligt that is. Men det brukar bygga på dålig kommunikation, och det är inte lätt att sätta sig in i en annan människas psyke. Hon kanske inte upplever att du försöker må bättre överhuvudtaget, att hon försöker prata men du inte lyssnar eller tar åt dig av hennes råd. Sånt kan vara väldigt frustrerande och där har du antagligen anledningen till din utställning.



Jag vet inte riktigt om du fattar vad jag försöker säga, men jag hoppas jag bringat dig lite insikt. Tänk på att det alltid finns två perspektiv och en anledning till varför man gör något. Tro inte att jag försvarar din mammas handling, men som sagt så vill jag bara säga en anledning till varför hon kan ha gjort det.



För övrigt hoppas jag att allt blir bättre, kämpa på även om det känns som livet suger och att vinden bara blåser mot dig, jag lovar att det är värt det i slutänden när allt tornat ner sig.

Kram!

2009-03-10 @ 21:46:33
URL: http://sugarsoakedcoffe.blogg.se/
Postat av: Anonym

älskar din blogg och dina texter. känner igen mig så sjukt mycket. mår inte själv så bra, mamma vill slänga ut mig och jag håller på och packar mina saker. Hon pratar inte med mig längre.

Är både arg, förvirrad och ledsen. Vet inte vart jag ska ta vägen. vill inte hem till pappa allt blir bara värre då. Det var meningen att jag skulle sluta skolka, ordna upp allt i mitt liv för att innan kändes allting så meningslöst och jag hade ingen motiviation. Nyligen insåg jag att jag inte vill ha det såhär längre, det här är inte jag. vill ha tillbaks mitt liv.



Hoppas att allting löser sig för dig iaf <3

2009-04-08 @ 12:43:17

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0