amélie from montmartre

såg nyss på doubt, med meryl streep. men jag tycker inte att den var så mycket att hurra för. innan dess såg jag på amélie from montmartre - som jag aldrig har sett förut, shame on me - och den var underbar. audrey tautou är hur gullig som helst och filmen var mysig och jättebra. alla måste se den!! den är på franska men det gör inget för den är bra från början till slut och är helt lovely. den är rolig och lite sorgligt och den förtjänar verkligen sin plats högt uppe på imdb's lista (som jag tjatar om hela tiden ni vet)

betyg: 5/5

kommentarer
Postat av: Linnéa

åh åhå den är så fin!

2009-03-24 @ 17:14:00
URL: http://battles.blogg.se/
Postat av: jessica

helmysig!

2009-03-24 @ 17:21:30
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: indiehjaerta

Apropå franska filmer har du möjlighet så tycker jag du ska se (om du inte sett) Jeux d'Enfants eller Love me if you dare som är den engelska titeln. En fantastisk film som fick relativt liten spridning.

2009-04-04 @ 12:43:19

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0