svaren, del 2!

vad brukar du lyssna på för musik? Vad är bästa sommarmusiken för dig?
jag lyssnar på allt möjligt, från lady gaga till enter shikari. gillar lite electro-rock-pop-glad-musik. som en trogen göteborgare måste jag säga att den bästa sommarmusiken för mig är håkan hellström, det är glädje och festival och dans. allt på samma gång. lyssna på glad musik på sommaren!

saknar du hogwarts?
klart som fan att jag gör, haha. bonusar och stickys.. girlwizard, köpa drakägg, uppmuntringsbesvärjelser.. vem vill bli galleonär! good times. har min hogwarts.nu tisha kvar någonstans i gaderoben! mmm älskade att hänga i korridoren och använda smileys 8)))) men man går vidare!

har du varit i Lund nångång? NÄR KOMMER DU TILL LUND???
har nog inte varit i lund nej, men malmö - där har jag varit! jag får väl köra roadtrip någon dag och åka runt i vårt avlånga mellanmjölks land och hälsa på.

inget illa menat, men om du nu mår så dåligt och det liv är lite nere på botten, varför tar du inte tag i det?
tror att det är lättare sagt än gjort. särskilt om nu min psykiska hälsa beror på sköldkörteln för då hade det inte spelat någon roll vad jag själv hade gjort. jag har tagit tag i det så gott jag kan genom att börja på antidepp, gå i samtalsterapi och psykolog.. man kan inte göra så mycket själv. jag har inte varit med om något trauma eller blivit utsatt för våld, depression och problem med sköldkörteln ligger i släkten och jag tror att det mesta är biologiskt. det är svårt att hitta energi när man inte har någon kvar.

Varför har du blondt hår? Ångrar du någon gång att du färgat ditt hår blont? har du några planer på att färga ditt hår i någon annan färg/skaffa förlängning etc? Om du fick ha ditt hår på vilket vis som helst, hur skulle det se ut?
mitt hår är inte längre blont! och jag ångrar inte direkt att jag färgade det - man måste testa allting och jag blev ju trött på svart. men klart att det inte var jättekul att bleka sönder håret. jag har ju nyss färgat det brunt och tänker nog testa en del färger till innan jag dör. får se vad jag trivs bäst i, saknar det svarta men jag saknar inte att färga utväxten som jag fick hela tiden. så färga fler gånger blir det verkligen - hade velat testa någon extrem färg som turkos typ. jag har testat förlängning och är inte jätteförtjust i det. vill hellre ha naturligt långt hår! om jag hade fått ha mitt hår på vilket sätt som helst skulle jag nog valt att ha som victorias secret-modellerna - långt, tjockt och vågigt!

har du nångång bantat? va gör du för att hålla dig i form?
har aldrig bantat och jag gör inget särskilt för att hålla mig i form. jag är inte ens i form ju! ska försöka komma igång med att gymma igen så snart jag orkar! man fick väl inte ig i idrott för ingenting.

om man ser dig ute, får man krama dig? gillar du när folk som känner igen dig kommer fram?
det är kul om de har något positivt att säga! och klart att man får krama mig så länge man inte bär på svininfluensan så är det lugnt :) hört att jag är helt okej på att kramas faktiskt. men det är kul att få uppskattning av folk, fast jag är lite blyg och säger nog inte så mycket haha.

favoritfilm/filmer?
sagan om ringen!! alla i trilogin. älskar det mesta av tim burton och johnny depp får gärna vara med; big fish, edward scissorhands, corpse bride, nightmare before christmas.. tycker om pirates of the caribbean också. donnie darko. the notebook. älskar napoleon dynamite! älskar disneyfilmer också och hitta nemo!

vart har du köpt dina rosa heartshaped glajjor?
de är från misssmith.se :)

vilken är din favoritaffär? Var shoppar du helst kläder, både online och i butiker? vart köper du dina söta kläder? tips på nån rolig söt klädaffär?
när jag shoppar i butiker blir det oftast gina tricot och h&m, finns inte så mycket att välja på här i sverige. topshop har mycket fina kläder men det är ju rätt dyrt där i jämförelse med andra affärer. annars brukar jag beställa lite tröjor från internet, babycakes och johnny cupcakes är väl två av de affärer där jag har handlat. i usa köpte jag de flesta söta tröjorna på delias och hottopic - så jag lär komma hem med en extra resväska i år igen tror jag. misssmith.se har rätt mycket söta accessoarer och hottopic har mycket kläder som även finns i plus size :) tyvärr så kostar det ju lite extra när man beställer kläder från usa med frakt och tull. annars tycker jag att forever21 har mycket fint! fast jag har aldrig beställt därifrån men gör nog det snart :)

brukar du sy om dina kläder?
det enda som jag helt själv har sytt om är t-shirtar till tubtoppar, min mormor har hjälpt mig också, både med det och att sy in några jeans. men jag har planer på att lära mig att sy och fixa till kläder! har jättemånga idéer så vi får väl se hur det går :)

när du sökte jobbet till liseberg, vad ställde de för typ av frågor på intervjuen? ska du jobba i Liseberg i sommar igen? har du jobbat med något annat innan?
jag fick jobbet genom kontakter, så jag gick aldrig på någon riktig intervju som de flesta andra gör när de söker. jag ska jobba i sommar igen! daim, center, film och dumle/geisha hittar ni mig i! jag har inte jobbat med något innan. bara praoat på dagis, rusta och sånt.

Har du några hemliga "obsessions"?
det tror jag inte, mina obsessions är väl mest tv-serier.. choklad och godis.. älskar mjölk osv. men hemliga? näe. tror inte det.

Jag undrar hur det känns att nästan vara lite internetkändis, är det något du tänker på? Och hur tror du det kommer sig att ni i ert gäng har blivit lite kända om man nu ska använda sig av det ordet?

det känns rätt konstigt, att vissa människor som man aldrig har träffat känner igen en på stan och sånt. det är inget jag tänker på tror jag i övrigt förutom när folk kommer fram och frågar om man är "den där cheerupemokid". och jag har seriöst ingen aning om hur det blev som det blev. kanske har det med utseende att göra, kanske att jag har varit medlem på bdb såpass länge och varit aktiv med att lägga upp bilder.. vet inte hur jag lyckats få så mycket uppmärksamhet på olika sidor som jag varit medlem på. en blandning mellan att vara aktiv och att se helt okej ut kanske?

varför har du bytt stil? eller hur man nu ska formulera den frågan. förut var du mera svartklädd och alternativ, haha jag kommer ihåg dig i "svensk emo" videon på youtube. nu är du mer färgglad tycker jag :) var det för att du tröttnade på det?
jag tror att man utvecklas som person och då utvecklar man sin stil också, det har väl inte varit att jag direkt bytt från att vara poppare till att bli punkare och sen fjortis, utan det har mer varit en utveckling. först lite mer svart och alternativ, sen upptäcker man vad man gillar och inte gillar.. hittar nya kläder och inspiration.. jag älskar färg och att klä sig lite mer färgglatt är väl ett sätt att uttrycka det på. men vissa dagar när jag inte orkar så går jag runt i jeans och linne.. så nu på senaste har det nog att göra med att jag inte har orkat fixa mig. och för att det är tråkigt väder.

Om du fick ändra stil till vilken annan som helst, skulle du fortsätta ha så som du har, eller ha något helt annat?
jag skulle väl fortsätta i samma riktning men köpt mycket mer kläder att variera med. lite rockigt blandat med färg. önskar att jag hade någon stil liknande audrey kitching, raquel reed och åt det hållet. vill ha massa pengar att spendera och hade velat ha tillgång till andra affärer än de här i sverige så att jag kan fixa till min gaderob så som den borde vara.

och har du funderat på att skicka in nått till dagens outfit?
klart man har funderat på det men det finns så många andra som har sjukt mycket skönare stilar än vad jag har! så därför har jag inte gjort det :)

Vad letar du hos en partner? hur ser din ideal kille ut/och är i sättet? vill du träffa nån äkta kärlek nu eller längre fram? saknar du nåt ex ibland?
jag vill ha en partner som har förståelse för mig och mina behov, någon som försöker förstå och stötta mig när jag behöver det. personen ska vara ärlig och snäll. gärna ha samma humor och gilla liknande musik&film. jag vill ha någon som ger mig uppmärksamhet och som man kan ligga och mysa och prata med en hel natt. något åt det hållet iaf :) på utseende hade det varit en kille med fina bruna ögon, längre än mig, mörkt hår, gärna några år äldre.. tatueringar och piercingar är helt okej. en skön stil är också najs. fint leende. är det ed westwick så är det helt okej för mig, hihih.
jag vill nog träffa den äkta kärleken lite längre fram, så att man har chansen att uppleva lite fler saker. men kärlek är trevligt att ha så om den skulle komma nu hade jag inte sagt nej. ja, jag saknar nått ex ibland - det är svårt att inte göra det när personen i fråga är en bra människa.

vad letar du efter hos personer du vill ha som vän/kompis?
lojalitet. någon som inte alltid sätter sig själv först. någon som försöker stötta en när man har det svårt. någon som tycker om en för den man är och accepterar att man är på det sättet. någon som kan muntra upp mig och någon som jag kan prata med om det mesta. jag har redan hittat mina vänner som har allt det där <3

vem är snyggast av kristen stewart och emma watson?
emma watson

vem är din förebild?
vet inte riktigt om jag har någon förebild, ser upp till mina föräldrar gör jag ju. och till mina vänner. men en särskild förebild kan jag inte komma på just nu..

Har du celluliter? Har du mycket? Hur får man bort sådana?
alla kvinnor har väl celluliter och jag har en del på mina dallriga lår! ingen aning hur man får bort dom men det är ju naturligt att ha dom där! till och med kändisarna har celluliter..

vilka är dina starka sidor? vad är du nöjd med hos dig själv?
mina starka sidor är nog att jag inte ger upp och att jag kämpar trots att det är svårt. jag är mig själv så mycket det bara går och faller inte för grupptryck, jag försöker ta ansvar och vara snäll mot de flesta. jag tror att jag är en bra vän, försöker lyssna på det andra har att säga. vill de flesta människor gott. tycker att jag har bra åsikter.. jag är äkta. jag vet inte riktigt, haha. till utseendet är jag nöjd med mina ögonfransar och min ögonfärg - för det mesta, ibland är jag nöjd med mina bröst, mina ögonbryn.. handleder.. typ!

hur orkar du vara duktig i skolan trots att du mår så dåligt?
jag tvingar mig själv att göra saker även om det är natten innan någonting ska in eller veckor senare..kan inte påstå att jag har vunnit så mycket på det förutom betyg. någon energi har jag ju inte kvar i kroppen. jag tvångsskriver de flesta arbeten och jag har väl tur som är lagom begåvad och att trots att jag mår dåligt lyckas få vg på saker som jag gör halvdant. sätter väldigt höga krav på mig själv. och det är väl det som gjort att jag fått såpass bra betyg. sen har jag haft mycket hjälp av mina föräldrar och lärare med att skjuta på deadlines och få stöd, det är viktigt.

varför verkar du så sur ibland mot folk som kommenterar, och varför svarar du ibland inte alls?
jag vet faktiskt inte. vissa tycker att jag verkar sur bara för att jag inte skriver smileys hela tiden. men jag kan vara sur om det är folk som kommenterar och inte har något vettigt att säga utan bara försöker klanka ner på en. ibland svarar jag inte för att jag helt enkelt inte har den energin som krävs. men jag uppskattar verkligen alla kommentarer och respons som jag får. men ibland klarar jag inte av att ta tag i allting.

ska du se Placebo och Muse i höst?
tveksamt! vi får se vad hösten har att erbjuda innan jag kan säga något :)

när ska du lägga upp smink-bilderna?
jag vet inte om jag ens kommer göra det. jag känner mig så.. töntig på något vis. för jag kan verkligen inte allting om smink och hur man gör och jag har knappt några penslar alls. isåfall bjuder jag hellre på lite tutorials från youtube som jag har fått inspiration ifrån. där finns proffsen!

vad gör du när du bara vill lägga dig ner och dö? några tips hur man pallar upp igen?

mycket socker. choklad fungerar ibland. alkohol i andra fall. önskar att jag kunde uppfinna något lyckopiller men ja, jag vet inte riktigt vad man ska göra. man får försöka kämpa sig igenom det. väga fördelarna med nackdelarna. tillåta sig själv att må dåligt och är det riktigt illa borde man söka hjälp. när jag får ångestattacker så gråter jag, det brukar fungera rätt bra. efter att ha flippat ut och varit hysterisk blir man lugn, trött och lite lättad av att ha fått ut lite av det som stressar upp en. eller lyssna på någon bra musik.

du har skrivit ibland (eller det kanske var längesen) om att du tycker du är tjock och inte tycker om ditt utseende men du är ju en av världens snyggaste personer tycker jag, jag undrar bara tycker du så om andra personer också om dom bara har nåt litet fel för du verkar leta upp dina fel typ..?
jag tycker inte så om andra personer. jag är självkritisk och letar konstant upp fel med mig själv och förstorar upp allting. min självbild är inte särskilt bra. jag kan tycka att människor som har fräknar är hur söta som helst men när det gäller mina egna fräknar så är det tvärtom ibland. jag har komplex. jag ser perfektion i alla andra förutom mig själv. och om någon påpekar något med mig så förstorar jag upp det i huvudet och får ännu mer problem med självbilden. jag har komplex för mina öron bara för att folk har påpekat hur små de är.. sen har man ju blivit aningen hjärntvättad av media som säger hur man ska se ut för att vara bra nog. men det är något som jag ska jobba på - att acceptera mig själv.

ångrar du att du blev tillsammans med marcus?
Vad såg du egentligen hos marcus när du var tillsammans med honom?
jag ångrar det inte direkt, jag är väl arg på mig själv för att jag litade på honom. sa till mig själv att inte skaffa ett till långdistansförhållande då jag vet att det tär mig på något extremt när jag mår dåligt. och han sa att han skulle flytta ner till göteborg för min skull. men det hände aldrig. han var aldrig det stödet som jag behövde. trodde att han kunde vara en hand att hålla i men det visade sig att det inte riktigt var så. man kan inte styra sina känslor, jag blev kär. han har bra sidor också och hade jag vetat med säkerhet att han hade varit en player hade jag aldrig blivit ihop med honom.

Vad är det som gör dig riktigt lycklig?
på studenten var jag riktigt lycklig, känslan av lättnad och allt var så overkligt. något man väntat på länge. jag brukar bli lycklig av konserter med band som jag älskar. och om man får dela den upplevelsen med någon vän är det underbart. mina vänner gör mig lycklig, att de finns där för mig och att de älskar mig för den jag är.

och nu till de två ämnena som jag fick mest frågor kring - smink och framtidsplaner!

Vars köper du dina färgglada ögonskuggor?
de är från alla möjliga ställen, någon från makeupstore, någon från h&m, annan har jag fått av mormor i en ögonskuggepalett.. isadora! ja, allt möjligt.
Vilket är ditt favoritmärke på smink?
oj det vet jag faktiskt inte, är inte såpass rik att jag har testat allting. makeupstore är bra.. men det är isadora, loreal, maybelline och andra också. får återkomma med det när jag testat lite andra saker.
använder du smink varje dag? vad använder du för smink isåfall?
nej! använder inte smink när jag vet att jag ska spendera dagen hemma. ibland orkar jag inte sminka mig särskilt mycket även om jag ska ut i världen, haha. men brukar för det mesta köra på concealer, mineralfoundation, ögonbrynsskugga och lite mascara som bas.
vad använder du för foundation?
just nu är det loreal true match minerals.. och köpte en från makeupstore, liquid foundation i färgen milk.
Vad använder du för smink på sommaren?
concealer, ögonbrynsskugga, mascara och liiiiite foundation. basic.
sen mer till fest osv.
Favorit skönhetstips?
uhmmm... se till att smörja in dig? jag vet inte. jag kan väl inget sånt! haha.
Vilka är dina favorit-sminkprodukter eller redskap (penslar etc.) / vilka använder du oftast?
ögonbrynsskuggan och den snedskurna penseln får väl vara svar på allting. klarar mig inte utan mina ögonbryn, haha. concealern från makeupstore gör att jag ser lite mindre zombie ut också! (och tack för din kommentar, den var jättegullig)

vet du vad du vill bli när du blir stor? vad vill du jobba med?
jag vet inte! hade varit kul att jobba med något som man brinner för. hade nog tyckt om att jobba med film, bakom eller framför kameran.. foto/redigering.. eller jobba med fn, försöka rädda miljön. mänskliga rättigheter.. politik.. jag vet inte vart jag passar någonstans och vad jag har potential att bli.
har du tänkt på att kanske bli makeup artist?
det hade varit jätteroligt men jag är inte tillräckligt kreativ och sen är jag väldigt ostadig på händerna och att sminka andra hade nog inte varit lika kul som att bli sminkad själv.
vad ska du plugga till efter studenten?
det får vi se! börjar nog med några enstaka kurser. och se om jag hittar någon intressant utbildning i usa som jag kan söka till :) för det är dit jag vill om jag ska plugga någon längre tid!
vad vill du göra efter studenten, och tror du att du kommer må bättre av att gå ut gymnasiet? vad har du för planer den närmaste framtiden?
jag kommer verkligen att må bättre, det är en enorm tyngd som bara lyfts av mina axlar trots att jag har lite kvar. inte lika mycket stress och press och nu kan jag fokusera på att må lite bättre. i sommar blir det liseberg igen, och till hösten åker jag iväg i tre veckor till usa. klämmer in hultsfred i sommar också. göra klart det sista i skolan. försöka vila upp sig. söka jobb kanske medan man funderar på vad man är intresserad av att göra..

det var allt tror jag :)

kommentarer
Postat av: Sanna

Du är bäst på och kramas. eller ja, jag uppskattar dina kramar. Och du är en bra vän. 3år nu Jessica och vi får ta oss i kragen och träffas oftare.

2009-06-15 @ 16:15:48
URL: http://storyofsusanna.blogspot.com

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0