låt kungen betala bröllopet!

som vanligt klickar jag runt på aftonbladet.se och lyckas hitta en spännande artikel. det handlar om bröllopet som hela sverige är så jävla intresserade av att de spyr på svenska flaggor osv. enligt hovets ekonomichef så räcker inte kungens pengar till bröllopet, för då måste han ta från sin privata förmögenhet. och det kan ju inte vara lätt att röra bland de där nästan 300 miljoner kronorna utan att det svider lite i plånboken. istället ska staten betala med skattepengar tycker man - ja, varför inte? vi har inga pengar till bra sjukvård och andra nödvändigheter men vafan, ett litet bröllop kan vi väl slänga ut några kronor på.

det är väl klart att kungen ska betala. inte ska människor som skiter fullständigt i att kronprinsessan gifter sig i vår lilla monarki, som är så passé, behöva betala för ett bröllop när man inte ens kan få någorlunda sjukvård. eller vad tycker ni?

kommentarer
Postat av: M

whaat. jag har inte ens hört om det här. sjukt ju. tycker samma som dig! vi ska verkligen inte betala för det här bröllopet!

2009-02-28 @ 09:23:40
Postat av: [ t a k a i . b l o g g . s e ]

men vad fan.

skattepengar ska gå till andra viktiga saker för fan :<

knugen får betala scheeelv

2009-02-28 @ 11:23:46
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: sofia

att du har helt rätt

2009-02-28 @ 18:56:07
URL: http://petrichor.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag ska rösta på dig till statsminister :D

2009-03-01 @ 14:42:33
Postat av: jessica

woho :D då har jag en röst iaf!

2009-03-01 @ 14:43:55
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: jennifer

Åhh jag blir så less på allt tjat om att Viktoria ska gifta sig. Det där om att inte kungen ska betala har jag inte hört något om, men jag kan inte fatta varför han inte ska det? De är väl en vanlig familj (förutom vissa detaljer) och i alla vanliga familjer betalar föräldrarna/familjen bröllopet, så varför ska det vara nån skillnad för dem? De är väl inte direkt fattiga så vart ligger problemet?

Kunde för övrigt inte bry mig mindre om det där bröllopet. Vi behöver inte ens en kungafamilj, de gör ingen nytta och deras pengar kunde gå till vettigare saker, så jag fattar inte varför vi har en.

2009-03-02 @ 20:29:30
URL: http://sarcasmandirony.blogg.se/
Postat av: Lovisa

om jag ska betala för bröllopet så vill jag bli bjuden också!

2009-03-05 @ 07:31:09

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0