the reader

en film som har legat på min dator ett väldigt bra tag och som jag aldrig haft riktig lust till att se. men idag tog jag äntligen tag i det. filmen utspelar sig från början i slutet på femtiotalet i tyskland. en pojke som är påväg hem från skolan mår dåligt och får hjälp från en kvinna - spelad av kate winslet. sedan inleder de en kärleksaffär och handlingen flyttas mellan dåtid och nutid. tänker inte avslöja hela storyn. två timmar var lite för mycket för den här filmen, redan efter en timma var jag lite uttråkad och även om handlingen är okej så fungerar det inte. det finns inget riktigt tempo och första halvan av filmen är alldeles för separerad från den andra halvan.

betyg: 3/5

kommentarer

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0