en tyngd lyftes från mina axlar

jag gick till skolan idag. hade svenska. sen träffade jag min historia-lärare, hon var glad över att se mig och vi pratade lite. hon ska hjälpa mig att få upp en plan så att jag kan lösa allting med skolarbete som jag missat. känns riktigt bra. hon sa att hon visste att jag kunde klara av det bara jag var i skolan. hon konstaterade även hur trött jag såg ut och det är jag verkligen. det löser sig nog till slut :)

sen var det historia och sen samhäll c som jag tvingade mig igenom. är hur trött som helst men imorgon blir det skola igen. jag ska klara det här!

kommentarer
Postat av: Anonym

JA Du klarar det!:) Säg till om du vill ha hjälp eller en knuff så du får fart! PUss! DHV! ;)

2009-04-14 @ 20:24:30
Postat av: jessica

:DDD fattar inte vad DHV betyder men tack haha

2009-04-14 @ 21:30:57
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Anonym

Din hemliga vän jesse cupcake! :D

2009-04-14 @ 22:30:16
Postat av: fia

En sådan plan och en sådan förstående lärare hade jag också behövt. Alla ler mest och säger, men det klarar du va? Du är ju smart, och du har ju lätt för att lära om du bara vill, du hade haft jättehöga betyg i alla ämnen om du bara hade kämpat lite, osv. Men om man inte orkar kämpa då? Om man inte har ork till någonting längre, och allt mest känns meningslöst och tråkigt?



Jadu, då får man helt enkelt nöja sig med streck eller IG, enligt dem verkar det som.



Uff, lycka till i alla fall du tjejen :>

2009-04-15 @ 18:10:47
URL: http://billiondollarbaby.blogg.se/
Postat av: jessica

åh. precis så är det. man kan men man har ingen ork till det. ingen motivation som driver en att faktiskt göra sakerna. jag har alltid tvingat mig själv till att göra läxor osv men nu går det verkligen inte. jag kollar på listan med allt jag behöver göra och allt blir bara värre. jag klarar inte hur mycket som helst, ingen gör det. just nu är jag nere på botten och kan inte plugga. men hon kommer hjälpa mig, och det känns jätteskönt. särskilt eftersom att jag har missat varje moment i historian.

2009-04-15 @ 18:27:46
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ett litet tips jag kan ge dig är att du tar hem det du ska göra i skolan och när du känner att du orkar ägna det lite tid finns böckerna där. Orkar du inte så orkar du inte, men då har du dom ändå där ifall att lite ork skulle dyka upp. Så gjorde jag när jag gick i skolan och det kändes lite bättre. Sedan handlar det ju om prioriteringar också. Man får prata med lärarna om vad som är viktigast och om man kan få längre tid på sig i vissa ämnen. Jag själv missade väl sammanlagt 1,5 år av gymnasiet, men jag tog studenten och det enda jag fick IG i var det jag själv kände att jag inte orkade med och därmed valde att ta IG i. Man kan inte ta tag i allt även om man Vet att man kan bättre än vad resultatet blir. Måendet måste gå först, annars rasar allt samman.



Jag hoppas att det löser sig för dig i alla fall och att planen som din lärare ska fixa blir bra! Lycka till! :)

2009-04-15 @ 19:23:08
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0