varför måste omvärlden vara så ambitiös?

vi pratade lite om det på religionskunskapen idag, om att karriär har blivit en dygd och att man hela tiden måste ha ett mål. i feel the pressure. man ska gå till skolan, umgås med vänner, träna, må bra, göra läxor, sova, äta och annat - men ingen människa kan väl klara av allt på en gång? så känner jag det. jag orkar bara inte. jag vill sova och inte gå till skolan. men jag drog mig upp vid tjugo i sju idag ändå. hade första lektionen i english certificate, kommer nog bli helt okej. vi fick göra lite reading-grejer och en lyssnaövning.

sen åkte jag in till stan och fikade lite med wille och jennie <3 i've missed you guys alot. sen åkte jag till doktorn, tänkte att vi skulle ta reda på varför jag hostade så mycket och kanske få lite medicin. blev ganska förvånad när han sa att han trodde att jag hade allergi, jag sa att jag hade haft hostan i några veckor. han skrev att jag hade hostat i några månader på remissen till lungröntgen. varken jag eller pappa tror att jag är allergisk dock. vi får väl se.

kommentarer

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0