fungerar det bara tredje gången gillt?

nu är jag hemma från den traditionella håkan-på-liseberg-i-september-spelningen. och den var inte lika bra som de tre senaste. fungerar det bara de tre första gångerna? jag är lite smått besviken, visst var det underbart som vanligt. stämningen är på topp, alla sjunger med och hoppar tills marken skakar. hela göteborg fylls av kärlek, om bara för en kväll. och håkan vet det, och han säger så vackra ord att tårarna vill titta fram.

finast under kvällen var gårdakvarnar & skit. jag är besviken att han inte spelade varken hurricane gilbert, brännö serenad eller den låt som alltid spelas i slutet av kvällen, den som alla sjunger med till och den som gör hela kvällen komplett - nu kan du få mig så lätt. om håkan hade sagt några fina ord som han alltid brukar, och sen spelat den, då hade tårarna börjat rinna. men det gjorde de inte den här gången.

känn ingen sorg för mig göteborg, en vän med en bil, klubbland, kom igen lena och alla andra underbara låtar, uppskattades verkligen. men jag hade gärna hört ramlar innan kvällen tog slut. kvällen var bra, men inte bäst.


bild från spelningen i september 2007

kommentarer

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0