"när jag blir stor vill jag bli.. lycklig"

jag har ingen aning om vad jag vill bli.
jag har ingen aning om vad jag ska göra.
jag har ingen aning om vart jag kommer hamna.
jag vet bara att jag vill bli lycklig, på riktigt.
jag vill vara glad utan att behöva oroa mig för att ångesten ska dyka upp och gnaga på insidan.

jag tror att jag vill bort härifrån. till usa eller england. kanske plugga. fast inte direkt efter studenten. aldrig. tolv eller tretton år, eller vad det nu blir, i helvetet. då är man nog värd en liten paus. kanske jobba. jag har ingen önskan om vad jag vill bli. bara en önskan om att jag hade det.

när jag var liten, eller ja, jag vet inte. för några år sedan, flöt tankarna runt. jag ville bli skådespelare, programledare, journalist. någon gång tror jag att jag ville bli veterinär. för att jag gillar djur. nu har jag ingen aning.

jag önskar att jag var kreativ. att jag hade ett sådant sinne. jag har alltid varit avundsjuk på dem som skrev fint och ritade fint. själv skriver jag som en kratta. lyfter knappt på pennan. har inte tid. allt måste ut. omedelbart. det hade varit något att få skriva. kanske borde bli författare. jag vet inte. men att få göra något som man är nöjd med och som man trivs med. det hade varit guld.

jag har fortfarande hemliga drömmar. om att bli känd. skådespelare. just nu hade jag inte sagt nej till att vara modell. men det är bara önsketänkande. sluta drömma jessica.

jag saknar kreativitet. jag saknar utstrålning. jag saknar självförtroende. jag saknar stabilitet. (särskilt i händerna, jag slutar aldrig skaka. ingen orkar bry sig om att undersöka det) men just nu saknar jag ambitioner mest av allt. jag önskar att jag hade några.

jag ska sätta mig ner med ett papper och en penna. skriva ner colleges och kurser som jag tycker verkar intressanta. hoppas att det är något för mig. sista utvägen blir uteslutningsmetoden. ge mig en lista på alla jobb som finns, så bockar jag av dem, en efter en.

om någon har lite ambition eller motivation över, så finns jag här och är villig att ta emot det. nu ska jag försöka sova.

- ännu ett nattskrivet blogginlägg. lyckades spilla glass på ena sidan alldeles nyss. good job.


kommentarer

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0