min största rädsla

är att jag kommer vara sjuk hela livet

att jag kommer behöva ta antidepressiva varje dag i resten av mitt liv, bara för att inte må helt åt helvete utan någon riktig anledning. jag glömde att ta dem imorse, kanske är därför jag mår så förbannat dålgit just nu. kanske inte. jag vill inte gråta. jag vill må bra. jag vill vara normal. som alla andra. jag vill må dåligt när jag ska må dåligt, när något har hänt, inte varje dag. inte utan anledningar. jag vill inte ha ett liv fullt av tabletter bara för att slippa oroa mig för att inte kollapsa i all min ångest. jag vill inte sticka ner fingrarna i  halsen och hoppas på att ångesten följer med. jag vill inte känna mig hjälplös. jag vill inte känna mig värdelös. jag vill kunna andas utan att hela jordens tyngd ligger och trycker över bröstet.

jag vill inte vara fast i denna regniga håla som kallas för sverige.
jag vill må bra. och veta att det kommer hålla i sig, åtminstone en dag eller två.
jag vill inte vara rädd för mig själv. för att må dåligt när jag inte kan kontrollera det.

jag vill bara vara fri från all min ångest

kommentarer
Postat av: Sandra

gumman du kommer må bra förr eller senare<3 jag stöttar dig iaf alltid

2008-11-18 @ 20:43:14
URL: http://fakeyoursmile.blogg.se/
Postat av: malin

jessica, hallå jag blir jätte ledsen när jag läser detta! :/ även om vi kanske inte umgås mycket längre så bryr jag mig ska du veta! vi är trots allt barndomskompisar/grannar:). vill inte att du ska må dåligt, hoppas det blir bättre!

kram kram kram

2008-11-18 @ 23:28:01
URL: http://mallerosendahl.blogg.se/
Postat av: P

egentligen, vem vill inte bli normal och kunna leva och orka allt som de flesta andra orkar?

2008-11-19 @ 00:13:08
URL: http://overdue.blogg.se/
Postat av: zelda

hjärtat, dom flesta "antidepp" brukar finnas kvar i kroppen ungefär en månad efter att man slutat äta dom så att missa en dag borde egentligen inte göra så mkt, rent kemiskt eller vad man säger. men ja det är ju inget som säger att man automatiskt blir glad/mår bra av antidepp hursomhelst heller tyvärr. kram zelda

2008-11-19 @ 11:16:39
URL: http://kyliegoesdisco.bilddagboken.se
Postat av: A

Efter att ha följt din blogg ett bra tag så måste jag säga att det inte riktigt känns som om dina antidepressiva fungerar som de ska. Det är sertralin du tar väl? Jag knaprar själv fluoxetin, och som väl är normalt så mådde jag helt åt helvete i början, mycket värre än när jag inte tog medicin. Men nu, efter ett par månader så har det stabiliserats och funkar jättebra, jag mår bättre nu än vad jag gjort på fem år och det känns så jääävla skönt. Jag tänkte bara att du kanske borde diskutera med din läkare om att byta medicin? Jag vet förstås inte hur lång tid det ska ta innan man mår bättre med sertralin, min pappa äter det och han mådde sämre i ett halvår innan det började verka. Men det känns bara fel att du ska gå runt och må dåligt trots att du går på antidepressiva. Bara lite tankar.

2008-11-19 @ 16:51:49
Postat av: jessica

jag äter sertralin ja, innan åt jag en tablett på morgonen men vi har höjt dosen till två. och om jag fortsätter må kasst så blir det väl antagligen att byta medicin.

2008-11-19 @ 17:29:25
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: .....

jag får en sån enorm känsla att du är värd så mycket mer än att behöva gå runt och må så där dåligt. Liksom.. Du borde få en resa till usa, nåt varmt place, där inte nåt liknar skit sverige.



jag tror seriöst du är värd det.

2008-11-19 @ 18:44:29
Postat av: tovee

vad kan jag säga? jag känner ungefär likadant. längtar bort från stockholm och jävla-skit-sverige, men är samtidigt livrädd för att det inte kommer bli bättre någon annan stans heller. att man aldrig kommer att bli fri från det man vill bort från. det är jävligt jobbigt alltså, men alltid skönt att veta att man inte är ensam iaf..<3

2008-11-19 @ 19:03:44
Postat av: jessica

tovee: det är skönt att inte vara ensam om det, samtidigt som jag önskar att du mådde långt ifrån det. för jag vet hur det är, och jag vill inte att någon ska må som jag gör.

....: tack, jag önskar att jag kunde sticka iväg precis nu, bara få andas när jag behöver det. men jag tror inte att jag kommer få chansen på ett tag. vi åker till usa nästa år, i slutet på sommaren tror jag. det känns långt bort.

2008-11-19 @ 19:50:10
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad hände med killen som fick det pirra i din mage, ser inte du skriver om honom längre?! (nyfikenhet du behöver inte svara om du inte vill)

2008-11-20 @ 06:00:43
Postat av: Nathalie

Jag vill bara att du inte är ensam. Jag gråter nästan varje dag, för ingenting. Jag har ångest för saker jag har gjort, oh saker som jag ska göra.

2008-11-21 @ 09:10:28
URL: http://Lapplisa.devote.se
Postat av: jessica

nathalie: jag hoppas att det blir bättre för dig snart.

2008-11-21 @ 15:47:00
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Yohanna

Allt känns tomt och hopplöst. Tabletterna fungerar inte speciellt bra, vilken sort man än får, och psyk förstår inte speciellt mycket. Det känns som att man är dömd till att må dåligt - "utan anledning" och man skrattar inombords när människor säger att dom mår dåligt och tänker "Gumman, om du ens visste vad 'dåligt' innebär".



Jag vet faktiskt precis vad du menar. Jag skriver inte detta för att jag tycker synd om dig (mest för att jag hatar när människor tycker synd om mig) utan för att jag vet hur det är. Kampen, var eviga dag. Visst finns det ljusglimtar emellanåt, och man måste försöka fokusera på dom istället - även fast man aldrig orkar. Rädslan och tankarna som kommer.



Mitt enda tips är nog att sluta med anti-deppen ett tag, eller byta. Bara för att se om dom faktiskt hjälper. Jag knaprar sex olika tabletter var eviga dag så jag är väl egentligen int den som ska öppna käften om mediciner. men jag önskar att jag aldrig hade börjat med dem. SEn hoppas jag själklart att du hittar något bra, något att hålla fast vid som hjälper dig i ångestlavafloderna så du börjar må bättre och ljusglimterna blir fler och fler.



I wish you the best of luck.

/Yohanna Derksen

2008-11-23 @ 16:54:36
URL: http://yohannaderksen.bloggagratis.se
Postat av: jessica

fast det känns mycket bättre nu. sen jag började med tabletter har jag inte haft mina rejäla ångestattacker, och jag mår rätt bra för tillfället. hoppas att det löser sig för dig med.

2008-11-23 @ 20:58:43
URL: http://jessecupcake.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0