jag behöver en paus

för jag orkar verkligen inte med allting längre
kan knappt ta mig upp ur sängen på morgonen,
och om jag väl gör det och går till skolan så ligger ångesten kvar.

just nu behöver jag göra det här:
svenska b: skriva om tre dikter, skriva anteckningar till provet som är snart.
samhäll c: jobba med demokrati/usa, ska vara klart v.51
historia a: fixa redovisningen som jag skulle haft idag, skriva anteckningar till provet som jag borde gjort i oktober eller när det nu var. sen har vi tydligen något om släkt och sånt?
religion: hemtenta som ska vara klar vecka 50 tror jag.
kreativt skrivande: fixa rödluvan-texten, skriva mer utkast till köpa mjölk blind och göra den nya uppgiften där vi måste beskriva med hjälp av lukt och sånt.
psykologi: svara på några frågor
övrigt: fixa klart de två sista caseloggarna 

plus att jag borde fixa artikeln, men det kommer aldrig att hända. vet inte om jag orkar bry mig om jag får ig på den uppgiften faktiskt. jag gör hellre komplettering till våren istället. har missat väldigt mycket i english certificate också, men där gör vi bara diagnoser hela tiden.

jag har ingen motivation någonstans i kroppen.

kommentarer
Postat av: E

Det är så jävla jobbigt när man har så mycket att göra med skolan. Man blir ju helt ner stressad och hinner ännu mindre. Sjukt äre vad mycket läxor/prov/inlämningssaker lärarna kan ge en... Men du går väl 3:an? :) Snart är du fri :D Haha älskar din blogg, verkligen!

2008-11-28 @ 17:53:31
Postat av: jessica

eller hur! alltid på en och samma gång, allt ska bli klart innan lovet osv. men efter jullovet är det inte långt kvar till studenten!! tack :D

2008-11-28 @ 18:11:31
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: Anonym

vi har också en rödluvan-text i läxa. göra om den till en nyhetsartikel närmare bestämt. jättekuul..

2008-11-28 @ 19:08:39
Postat av: Michelle

Jag är grym på dikter och analyser på dom, så säg till om du behöver hjälp!

2008-11-28 @ 19:19:15
URL: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/
Postat av: E

Men du verkar vara en tjej med koll på läget. Tror du klarar de :)

2008-11-28 @ 21:58:17
Postat av: jessica

fast jag vet inte om jag orkar ._. på mitt utvecklingssamtal hade flera lärare tydligen sagt att jag inte presterade lika mycket som jag skulle kunna. och det är sant. för jag orkar inte.

2008-11-28 @ 23:43:21
URL: http://jessecupcake.blogg.se/
Postat av: E

Nej orken fattas fan alltid. Skolan tar upp så jävla mycket tid. När man kommer hem vill man ju helst bara lägga sig i sängen och titta på tv/film. Men man hinner ju fan inte för man har så mycket i skolan... Själv går jag teknik första året. Vi har sjukt mycket matte, 1h varje dag. Sen måste man ändå hem och plugga matte + alla andra läxor/prov osv. :( Jobbigt är vad det heter. Skolan är verkligen jobbig.

2008-11-29 @ 19:55:24
Postat av: Jennifer

Vilken linje går du? : )

2008-12-03 @ 22:09:39
Postat av: jessica

it/media, samhällsbaserad linje

2008-12-04 @ 12:27:58
URL: http://jessecupcake.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0