och plötsligt hinner livet ikapp en..

efter en lång helg i västerås är jag nu hemma, ett äntligen kanske hade kunnat ta en plats före hemma, men jag vet inte om det är så mycket äntligen. det är måndag, men känns som söndag. antagligen för att jag tog en extra dag hos min älskling, något som mina föräldrar inte blev för exalterade över. men det är mitt liv, det är jag som måste ta ansvar och ta konsekvenserna för mina egna handlingar. och om jag stannar en extra dag är det mina pengar som går till tågbiljett, och det är jag som missar en dag i skolan. något som jag ganska medvetet inte har något emot, mest för att jag känner mig så slutkörd.

solen stod fortfarande ganska högt på himlen då tåget anlände till göteborgs station strax innan åtta, himlen täcktes av en ljust blå färg som gör att hjärtat tar ett extra skutt. bra väder får en att må bättre. men som sagt, tillbaka till verkligheten, livet hinner ikapp en. och imorgon är det tisdag och jag får nog ta och sätta mig med både det ena och det andra. komma igång med en samhällsrapport som skulle in förra veckan och skriva klart första delen av arbetet i stresshanteringen - om jag inte gör det nu ikväll. sen efter det är det matteplugg inför det nationella provet på torsdag som kan avgöra om det står ett g eller vg på pappret, och plugga inför det uppkommande svenskaprovet nästa måndag.

imorgon börjar dagen med naturkunskap och vi ska börja på ett arbete, som faktiskt väcker mitt intresse, självklart handlar det om miljön, yay. så kanske ska jag lyckas skrapa mig till ett vg i naturkunskap, fruktar dock att se resultatet på det senaste provet. men man får ta det som det kommer, eller i alla fall försöka!

det var riktigt skönt med en lång helg, men nu har livet hunnit ikapp mig och det är dags att ta lite mer ansvar.

kommentarer

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0