kattmat, zebralagar och fågelkvitter.

mer spännande än så blir det inte.
ska försöka beskriva andra halvan på dagen med så lite svordomar som möjligt var det tänkt. för roligt kan jag knappast påstå att den var. och allt jag vill göra är att skrika.

satt och kollade på cityakuten när mamma kom innanför dörren och sa att vi skulle åka. jag hoppade in i bilen och sedan körde vi iväg, fyrtio minuter innan läkartiden för att vara säkra på att vi skulle hinna. knappt fem minuter senare är vi ute på motorvägen och börjar redan se de långa köerna. får höra på radion att en långtradare hade vält vid tingstadstunneln vilket är samma sak som trafikkaos överallt. jag är en otålig liten flicka och sitter och suckar i hopp om att köerna ska försvinna. fick senare höra att långtradaren hade vält vid ett-tiden, och innehöll kattmat - vilket gjorde mig ännu mer frustrerad eftersom att det inte borde ta två timmar att flytta på en långtradare och massa kattmat. efter ungefär en halvtimme på motorvägen når vi äntligen stan, bara för att finna vadå? - jo, mer köer. stubinen klipptes av för varje minut som gick och det tog säkert tjugo minuter att ta sig från ullevi till centralstationen - något som kan ta fem minuter att gå. vi hade redan missat tiden hos läkaren men mamma panikringde till dem varje kvart och hoppades att vi skulle hinna träffa honom ändå. pappa kom till räddning och fick hämta bilen när vi stod bara några meter från centralstationen och vi gick resten av biten till fungera.

solen stod högt upp på den blåa himlen och fåglarna kvittrade. passerade både en och två fyllegubbar som tyckte att det var helt okej att ta en öl klockan fyra på torsdags eftermiddagen. bilar tyckte att det var okej att köra trots att det var övergångsställe. och bara meter ifrån byggnaden tutar en bil och vinkar till mig, jag önskar att jag hade vänt mig om och pekat finger. vi skyndar oss upp för trappan och in på fungera, frågar om han fortfarande har tid att träffa oss och när de var osäkra på svaret bröt hon ihop. en kvart senare öppnar han dörren och vi får komma in. x antal frågor ställs, har jag gått ner i vikt? har jag svårt att sova? är det kul i skolan? och så vidare. jag vill bara himla med ögonen och sucka. vet inte hur många minuter som passerade, men sedan hade jag ett recept i handen på två olika tabletter som pappa ska hämta ut ikväll.

och det var väl allt tror jag. har haft ont i halsen idag med.
life's a bitch. hoppas att er dag var bättre än min.


kommentarer
Postat av: A

Har du fått någon diagnos (typ depression) eller kan man få medicin ändå?
Nu drog jag slutsatsen att det rörde sig om anti-depressiva eftersom du skrivit om det tidigare.

2008-05-15 @ 20:39:17
URL: http://aadvertisingspace.blogg.se
Postat av: I

vilka mediciner fick du?

2008-05-15 @ 21:13:10
Postat av: jessica

fick inte direkt någon diagnos, läkaren som vi var hos har varit i kontakt med min mamma och eftersom att det ligger i släkten är det väl nära. fick sertralin som jag ska ta varje dag - tydligen så kommer första veckan att vara hemsk, UNDERBART. och sen fick jag nått på a för att jag har svårt att sova ibland, mot oro/ångest.

hade nog velat få en diagnos. men ska dit nästa vecka igen. får se vad som händer.

2008-05-15 @ 22:13:06
URL: http://jessecupcake.blogg.se
Postat av: Anonym

Är det atarax du fått för att ha lättare att sova?

2008-05-16 @ 13:23:42
Postat av: Anonym

klarar du bara av de första veckorna (för mig tog det 6...) så är det bra! då hjälper medicinen.

2008-05-16 @ 15:25:35
Postat av: jessica

japp atarax heter den. så knäppt att den är mot nässelfeber och ångest.

2008-05-16 @ 17:21:17
URL: http://jessecupcake.blogg.se
Postat av: Anonym

Mja. för mig funkade dom inte alls. jag mådde illa 24/7 och kunde varken äta eller sova på 2 veckor :/

2008-05-16 @ 17:45:06
Postat av: jessica

oj :O jag får se hur dom funkar på mig.

2008-05-16 @ 19:33:44
URL: http://jessecupcake.blogg.se
Postat av: mjau

Inte för att vara sån men 20 ton kattmat är mycket kattmat.
Bilen låg på ett ställe, lastflaket på ett annat och kattmaten på de tredje. Allt som allt blockerades två av tre körfält.
Att försöka få bort den här sjuka mängden kattmat från vägen, flytta på lastbilen och samtidigt få trafiken att inte stå helt stilla, vid rusningstrafik är nog inte det lättaste.

2008-05-17 @ 20:16:38

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0