fyfan vad arg jag blir.

en vän länkade nyss en bild som var upplagd på bilddagboken, en bild på mig från valborg. en bild som någon tagit utan mitt vetande och lagt upp utan min tillåtelse. detta är dock inte anledningen till varför jag är upprörd.

jag tycker bara att det är så sjukligt idiotiskt av de båda som har laddat upp bilden, jag gör någon konstig min - var inte på humör den dagen, och det blev inte särskilt fint på bild. whatever egentligen, det finns så sjukligt många andra bilder, redigerade som oredigerade som visar hur jag ser ut - på riktigt. den bilden känner man knappt igen mig på, och så är det, gör man en viss min ser man annorlunda ut, man utstrålar en annan typ av energi osv. det finns många som laddat upp sådana bilder på sig själva och på andra, och det är ingen big deal. jag blir bara arg för att de två personerna är så sjukligt efterblivna, de skrattar åt mig och hånar mig trots att jag aldrig gjort dem någonting. det är bara så jävla patetiskt att bry sig om någon annan, hur de ser ut, hur de posar, vad de gör och inte gör, och sedan skratta åt det. de känner mig inte alls, visst har jag pratat med de båda och var nästan vän med en av dem, men de har aldrig känt mig.

det enda som är bra med sådana här situationer är att man kan skratta gott åt att man inte är lika efterbliven, patetiskt och att man inte har lika lite liv som dem. och hoppas på att andra personer också kan förstå det, trots att det sällan händer eftersom att folk har problem med att tänka efter. men att driva med personer som man knappt har pratat med? seriöst, ni behöver växa upp. det är nästan så att jag tycker synd om er. sen kan jag ju lugnt påstå att det pratas mycket skit om de båda och hur de beter sig, och förhoppningsvis faller de tillbaka på dem i slutändan.

några av er kanske tycker att det är dubbelmoral att skriva det här inlägget, att lägga tid på att skriva om två personer som är helt bakom flötet och tror att de är roliga och kan få mer status genom att håna andra, precis som mobbare. men jag behöver få ut det här.

tyvärr har det hänt mig mer gånger än jag kan hålla räkningen på.
väx upp.

kommentarer
Postat av: Charlotte

vissa människor är bara så fruktansvärt barnsliga.
man kan ju tycka att när man är en 20 årig kille borde man ha växt upp lite iaf.
och tjejen i fråga ser ut som en man med negernäsa och hon är aldeles för lång för att vara tjej liksom. transa.
jag tyckte du var jättesöt på bilden iaf :*

2008-05-06 @ 15:34:14
URL: http://classisdead.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

Du ser tjock ut på den bilden, har du lagt på dig?

jag tycker förövrigt att du är patetisk och det är bra att dom hånar dig, för det är det enda du förtjänar.
jag känner varken dig, eller dom, men jag ogillar dig ändå

2008-05-06 @ 15:48:27
Postat av: pörsy

haha jävlar, vilka är töntarna? sånt har jag också sysslat med... hm, låt se nu... i trean! nu går jag snart i trean på gymnasiet och insett att det inte är så där jätteskoj med mobbning. men ja, alla mognar ju i olika takt så vad ska man göra? puss

2008-05-06 @ 15:54:20
URL: http://steplightlystayfree.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag tycker faktiskt att den bilden var rätt okej. Du är alltid söt, vad du än gör. You go girl, stå på dig! puss

2008-05-06 @ 16:57:31
Postat av: jessica

till anonym: nej jag har inte lagt på mig. och att du tycker att jag är patetisk och att det är bra att dom hånar mig är bara tecken på hur omogen du är. vet inte vad jag har gjort dig men lycka till i livet med den inställningen.

till anonym 2: tack antar jag, själva bilden speglar knappast hur jag ser ut. jämför man den bilden med hundra andra så kan man ju undra vilka som stämmer. själv tycker jag att den bilden inte borde existera, men vad ska man göra? jag har en hel del bilder på mig själv med grimarser och diverse, man kan se ut som en helt annan person bara genom grimarser. kändisar ser inte heller likadana ut på varje bild. tack!

2008-05-06 @ 17:12:54
URL: http://jessecupcake.blogg.se
Postat av: Anonym

ibland vill jag bara ge dig en kram även om jag inte känner dig

2008-05-06 @ 18:30:17
Postat av: Liina

Nu skall du inte tänka allt för mkt på dessa
anonym idioterna :) Stå på dig

Kram

2008-05-06 @ 19:28:35
URL: http://liinaisraelsson.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Herregud vilka idioter det finns egentligen. Åh, jag blir så arg!

Jag måste förresten säga att jag tycker att det är väldigt starkt av dig att våga skriva så mycket om hur du mår. Det kanske inte känns så jobbigt för dig i och för sig, men för många är det väldigt jobbigt. Jag önskar att jag också vågade, så att folk kanske kunde förstå varför jag gör som jag gör ibland..

Och så måste jag även säga att jag älskar hur du skriver, du skriver otroligt bra och jag kollar din blogg flera gånger om dagen i hopp om att du ska ha uppdaterat.
Ha det bra!

2008-05-06 @ 20:02:27
Postat av: thomas

asså haha jessica. vi la upp en bild på dig för vi träffa dig och ja jag ogilalr dig jag har mina andledningar :P okej ?

2008-05-07 @ 01:30:13
URL: http://sepehund.bilddagboken.se/p/main.html
Postat av: jessica

du har dina anledningar? bring it on så får jag se om det är något som ens är värt att kallas för anledningar. du ogillar mig för att jag inte är kompis med aida, trots att du bara sett en sida av det. trångsynt kallar jag det.

2008-05-07 @ 10:45:31
URL: http://jessecupcake.blogg.se
Postat av: Lilleputt (Diamondeyes)

Jag tänker vara helt ärlig nu.
Och jag måste säga att jag itne alltid varit ett stort fan av dig jag heller. Jag har kanske skrattat åt dig, men itne bara dig. men åt hela bdb-kändis-saken. Jag tycker det är löjligt med alla människor som blir kändisar på bdb och uttnyttjar det på olika sätt, och att hela bdb blir en utseende-fixerad tävling.
Men aldrig att jag skulle bete mig som dom två.
jag vet vilka de är, och jag har känt grabben alldeles för nära innan.

Det är bara löjligt att hålla på så, och du är inte den första de trycker ner.
Stå på dig tjejen! För man kan itne vara älskad av alla, men ingen har rätt att göra så mot någon annan !

2008-05-09 @ 19:02:52
URL: http://lilleputt.blogg.se
Postat av: jessica

till lilleputt: vet inte om det verkar som om jag har försökt att bli känd under de åren jag har varit på bilddagboken. skaffade min bilddagbok 2005 för att jag tyckte att det var en kul idé, innan all hysteri började. jag hade aldrig som mål att bli "känd", verkligen inte. och jag vet inte riktigt hur det blev så heller. jag har aldrig bett någon göra reklam för mig, som majoriteten av alla scenekids gör. och om jag har utnyttjat "kändisskapet" vet jag inte riktigt hur jag ska ha gjort det. men ja, utseendefixerat är det ju, trots att jag försöker varva med andra bilder - är intresserad av foto. och så som dom två beter sig är bara omoget.

jag snackade en del med honom innan. han kommenterade bilder i min bilddagbok jämt och ständigt, ville träffa mig varje gång han kom till gbg osv. och sen beter han sig såhär för att jag tydligen varit "elak" mot en av hans vänner - lång historia bakom hur det ligger till.

löjligt är det minst sagt. jag försöker stå på mig så gott det går, men kommer något sånt på fel dag.. inte kul. tack (:

2008-05-10 @ 12:23:07
URL: http://jessecupcake.blogg.se

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0