dagens metro

1. "Barnsligt att tro på Gud" - Gud är "barnslig vidskepelse" och judarna är inte alls hans utvalda folk. Detta fastslår en av världens mest berömda vetenskapsmän, Albert Einstein, i ett brev som nu går under klubban i London. Brevet skrev Einstein i januari 1954 som svar till filosofen Eric Gutkind.

så rätt, så rätt. jag har aldrig varit ett stort fan av religion, jag har aldrig trott på någon gud även om man ibland hade hoppats att det faktiskt fanns en som kunde ställa allt till rätta. men jag håller med att det är en aningen barnsligt att tro på gud. jag tror på big bang och allt i den stilen, det naturvetenskapliga som är lagom bevisbart, till skillnad från någon gubbe uppe i himlen som tydligen straffar de som syndar. nej, religion är inget för mig. och det är sjukt att religion fortfarande är så stort. religion är en orsak till många dåliga saker här i världen. och det är bara bullshit att det finns en gud, "gud hatar bögar" och "gud hatar svarta" osv. men visst, folk får tro på vad de vill - tycker bara att folk blundar för sanningen. add; visst, jag har inga problem med att folk som har det sämre tror på gud för att bli starkare. jag syftar mer på en stor del av den amerikanska kristendomen där de har mage att tycka att någon är mindre värd än någon annan på grund av sexuell läggning. jag tycker inte att folk har mindre värde för vilken religion de tror på, jag finner bara inte meningen med det.

2. "Blondinbella gör realityshow" - detta är inte något som metro tog upp i tidningen men på hemsidan fanns det allt, men ärligt talat. VI BEHÖVER INTE MER BLONDINBELLA. det är sällan hon skriver något meningsfullt inlägg och jag vet inte vad hon har gjort som gör henne förtjänt av hennes plats i media. whatever.

3. "Pedofiler avslöjades genom prat på nätet" - Männen bytte barnporrbilder och pratade om sexövergrepp mot barn på ett diskussionsforum på nätet. I några fall visar bilderna hur männen våldtar barn. I går morse hämtade polisen över 30 män i hela Sverige, misstänkta för barnporrbrott. Tio av dem kommer från Skåne där polisen gjorde husrannsakan på sex platser. redan i går eftermiddag släpptes de på fri fot igen....

jag blir förbannad. är det såhär samhället ser ut? det är bara fel att släppa dem på fri fot igen, de borde spärras in bakom lås och bom. ingen har rätten att utnyttja barn sexuellt, ingen. den som gör det förtjänar ett långt fängelsestraff. visst kan man inte sätta alla bakom galler, men för de som hade bilder när de våldtar barn - koncentrationsläger någon? det är bara sjukt, det känns som om polisen prioriterar annat, och att våldtäckter ständigt hamnar i skymundan. jag är inte särskilt insatt och ska väl egentligen inte tala om det allt för mycket. men det är bara fel hur man kan låta något sådant hända. de här männen behöver spärras in.

more to come..

kommentarer
Postat av: Sofia

sådana äckel borde kastreras, då blir de av med både sexlust och värdedelar.

förjävligt äcklad blir jag av dem.

2008-05-14 @ 19:01:01

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0