första dagen på jobbet!

snacka om att jag var nervös när jag vandrade igenom korridoren mot kläderiet.
skaffade i alla fall mina fina lisebergskläder, piké, byxor, skärp, fleecetröja och jacka. ska nog be om en kjol att ha till svarta leggings med när det blir lite varmt nu i sommar. särskilt smickrande kan man väl inte säga att de är, men jobbar man så gör man! och inga piercingar, håret ska vara välvårdat, diskret smink, svarta skor.. and so on. men dagen gick faktiskt bra! fick ju skåp och sånt, vattenflaska och åkbiljetter.

träffade min lilla ledare för dagen, hon var jättetrevlig och de flesta som jobbar på liseberg verkar snälla och lite tokiga. men sånt gillar vi! lite halft awkward första dagen dock. jag har träningsvärk i kinderna efter att ha lett så mycket mot folk. tror att jag kan ha räknat fel någon gång med pengarna - måste ta in matten igen. övergav den nästan helt när matte b slutade :D det är lite stressigt att stå vid lyckohjulen ibland. folk kommer i vågor, ibland är det inga där och ibland är allt fullt - trots att vi stod vid godishjulet som inte ligger på den stora gatan. har ganska ont i fötterna också, man går och står som lisebergare! och sitter ner på rasterna. mycket information att ta in också, hon hade ett fyrasidigt häfte med punkter att gå igenom som jag sen ska lära mig, men det blir väl rutiner och förhoppningsvis enklare än vad det låter.

jag är tydligen en naturbegåvning när det gäller att skjuta mynt också! heja mig! så det är sånt jag ska göra hela sommaren. haha. börjar jobba på riktigt på måndag, varje vecka fram till skolstarten, plus en helg efter att skolan har börjat. sen får vi väl se om de vill ha mig och om jag uppför mig, men pengarna kommer att rulla in. det är tydligen fest på söndag också som de tyckte att jag skulle komma på, men jag får se.

idag är det west coast riot som jag så sjukt gärna vill gå på. men det är inte värt att betala 600 spänn för att se the used, inte när jag inte har så mycket pengar. funderar dock på att jobba som volontär, fick ett sms idag. men det känns lite sent att maila nu. kaos! och att vara volontär på metaltown är visserligen kul men det är ju the used jag vill åt! får se om en viss man kan smyga in mig.

blir att sova snart och låta kroppen vila efter idag!

kommentarer

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0