när festen är över börjar skolan igen

gårdagens kaninparty var över mina redan höga förväntningar. dagen började med shopping och släktkalas, och övergick i middag och fest. vi åt på en indisk restaurang på avenyn, som hade så sjukt god mat som vi fick billigare eftersom att vi var typ 40 personer. sen drog några av tjejerna, inklusive jag, till trägår'n och hängde på låset vid öppning. alla som var där var så party och vi hade jätteroligt, dansade på det feta dansgolvet och drack xider för 25 spänn. kändes helt underbart och tiden gick så fort, plötsligt var klockan halv 4 och det var dags att gå hem. insåg hur mycket jag kommer sakna alla och hur sjukt underbara de flesta är. jobbar bara en helg till och sen är det slut, i alla fall till jul om jag får erbjudandet. kommer väl gå tillbaka till liseberg och spela bara för att få vara där. kvällen slutade ganska oväntat.

utan att ha varit hemma stack jag sedan till korsvägen vid 12 för att ta bussen till skolan, självklart var både första och andra bussen full - ingen extrabuss någonstans. mötte sandra och vi tog vagnen in till kungsport och väntade på en buss som aldrig kom och sen på en till som kom till slut, blev bara en halvtimme sen.

allting kändes som vanligt. miserabelt.

men det var kul att få träffa den lite bättre delen av min klass, och sedan när alla treor skulle planera inför hulesärken fick jag väl mer eller mindre spasmer på resterande elever som inte har vuxit någonting alls sen förskolan. värre idioter får man ju leta efter. kom på varför jag hatar skolan så mycket, och varför det kommer bli så jävla svårt att hålla närvaron på en bra nivå. förhoppningsvis kommer året att flyga iväg och jag kommer längta till slutet. jag längtar redan tillbaka till jobbet, står hellre tio timmar och jobbar med underbara människor än att sitta i ett klassrum med kacklande idioter. men hoppa av är det ju inte frågan om. får trösta mig med att spendera pengar som den materialist som jag faktiskt är. har fortfarande 3000 kr kvar av lönen som jag får spendera.

kommentarer
Postat av: Sandra

Det var mys att träffa dig i morse och mer party åt oss tack! Du är bra<3

2008-08-18 @ 18:43:46
URL: http://fakeyoursmile.blogg.se/

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0