det känns både bra och dåligt

söndag till idag har varit konstigt och komplicerat. varit trött idag, men trots det så var det en bra dag. den gick fort, det regnade, inte så mycket folk i parken och jag fick stå med två gullungar, och jag fick en kram av the bear - uppskattas extremt. och imorgon ska jag nog ut efter jobbet med skåningen. trots att jag har stängning. woho.

i övrigt har allting bara gått för fort. det är inte ens en vecka kvar förrän livet ska börja på riktigt, då man måste släpa sig upp till skolan varje dag, eller nästan, bara så många dagar att man inte får 28% frånvaro som senast. sen är det ganska okej. sista krafttaget. sista året i skolan. man ska växa upp. det är läskigt. jag är inte redo, inte någonstans. och så måste man bestämma vad man ska göra efteråt. jag vill nog inte plugga direkt, kanske jobba först, sen plugga. helst i usa, eller jobba som au pair. måste ta körkortet också. ta ansvar. bli vuxen. har i alla fall nästan två år kvar som tonåring. då får man leva lite.

det mesta är väl kaos just nu. måste skriva en avslutande diskussion till min rapport som skulle varit klar för väldigt länge sedan, skönt att jag slipper skriva hela. och läsa gullivers resor och tänka tänka tänka, tog mig igenom inledningen idag på jobbet. haha. nej tack. mer sommarlov. mer sommar. mer liv. tack.

jag mår egentligen inte bättre någonstans. har tid hos doktor nu på torsdag tror jag. ska säga att tabletterna inte fungerar som de gjorde i början. att jag mår sämre. och fråga om mina skakningar. och kanske axeln. och hostan. allt som är fel med mig. jag är fel. åh. jag orkar inte vara fel. och det känns inte som om någon förstår. som om någon har tiden eller orken. eller ens vill bry sig.

jag vill bara känna mig hel.


kommentarer
Postat av: Sanna :*

jag har alltid tid för dig, alltid.

jag bryr mig, jag finns.

2008-08-13 @ 02:00:22
Postat av: Lali (puss!)

"man ska växa upp. det är läskigt. jag är inte redo, inte någonstans. "

"måste ta körkortet också. ta ansvar. bli vuxen. har i alla fall nästan två år kvar som tonåring. då får man leva lite."



I know the feeling, så att säga.

Inom 2 månader tvingas jag att flytta hemifrån, pga diverse anledningar. Jag flyttar till en egen lägenhet i oktober.

Dags att bli vuxen, they say? hm.. läskigt som fan, I say.

2008-08-13 @ 04:02:13
URL: http://holdyourbreath.blogg.se/
Postat av: S

Jag vet hur du känner, själv har jag panikångest och har alltid den där ångest liggande inom mig. Verkar som du också har ångest? verkar så i alla fall på det du skriver.

Folk säger till en att man alltid är så stark och bla bla men egentligen vill man bara lägga sig ner och gråta.

/S

2008-08-13 @ 11:31:29
Postat av: Sandra

jag lyssnar alltid alltid alltid! du är bäst och jag bryr mig om dig<3

2008-08-13 @ 20:05:47
URL: http://fakeyoursmile.blogg.se/
Postat av: Neda

haha i know the feeeling, jag är 17 och min farsa sitter redan nu och snackar om att jag ska flyta hemigtån nästa år. inte rikgit redo kanske

2008-08-13 @ 23:26:40

give me some love:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0